Nobina Nora/Hällefors nya bussar snart i trafik

Startat av en_dalmas, 22 juni 2015, 04:16:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

en_dalmas



Några står på rad i Örebro garaget, har även sett några hos Rejmes i Örebro.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

en_dalmas

Såg vad den på bilden och den man ser fronten på har häromdan, minns dock inte exakt vad det var. Men om jag minns rätt så var det nåt liknande 32xx

Sven W

Hej

En kompis till mig har rapporterat att ett antal sådana här bussar stått i Åmmeberg. Bl a WSU385, reg på Volvobussar. Kanske också de en del av denna leverans?

Hälsningar
Sven

en_dalmas

Citat från: Sven W skrivet 22 juni 2015, 15:18:42 PM
Hej

En kompis till mig har rapporterat att ett antal sådana här bussar stått i Åmmeberg. Bl a WSU385, reg på Volvobussar. Kanske också de en del av denna leverans?

Hälsningar
Sven

har också sett dom bussarna, men det är nog mer logiskt att det är Weidermans/Björks buss nya bussar som ska rulla i Askersund, Laxå troligt även upp till Hallsberg. För vad jag minns blir det nya bussar där också

Christer K

Såg en buss i Askersund och den stod det Sandarna Transport på.

// Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

en_dalmas

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juni 2015, 07:13:18 AM
Nobinanummer?
Fått info om bussarnas instrumentering, knappar m.m. där bl.a. dessa nämns. Och dom är 3179-3202

en_dalmas


3180 (ERE 060)


3180 (ERE 060)

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

en_dalmas

Inte vad jag känner till, 3180 och dom övriga som syns är Nora/Hällefors nya bussar

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


AdmirT

Citat från: Bussmicke skrivet 05 juli 2015, 09:45:08 AM
Ska Örebro också få nya bussar?

Örebro behåller gamlingarna ett tag till, åtminstone till upphandlingen, medan Nora/Hällefors får allt nytt.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Walter

Bara 4x2 och inga 6x2 i det nya avtalet? Nuvarande avtalet har ju en del boggie. Behåller Örebro några av de nuvarande hyfsat nya bussarna från Nora?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

en_dalmas

Citat från: Walter skrivet 05 juli 2015, 12:45:56 PM
Bara 4x2 och inga 6x2 i det nya avtalet? Nuvarande avtalet har ju en del boggie. Behåller Örebro några av de nuvarande hyfsat nya bussarna från Nora?
7002 och 7003 som är boggie blir kvar i Nora och är tänkt ska gå endast på expressen Nora - Örebro. Resten blir utan boggie.



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk


AdmirT

Citat från: Walter skrivet 05 juli 2015, 12:45:56 PMBehåller Örebro några av de nuvarande hyfsat nya bussarna från Nora?

Enligt tidigare uppgift, om något inte ändrats, så ska några gamla 58xx samt 5456 och 5793,5794 stanna kvar i Örebro. 6995-7004 kommer nästan alla att försvinna då dessa höggolvare inte kommer ha någon trafik i Örebro län.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

AdmirT

Citat från: en_dalmas skrivet 05 juli 2015, 12:58:45 PM
7002 och 7003 som är boggie blir kvar i Nora och är tänkt ska gå endast på expressen Nora - Örebro. Resten blir utan boggie.

Precis, två st höggolvare ska bli kvar medan övriga försvinner..



Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/