Huvudmeny

Keolis 7141

Startat av Fredde, 12 september 2014, 16:05:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Citat från: Måns Johannesson skrivet 29 oktober 2014, 14:16:21 PM
Nej, inga är kvar i Gubbängen. 5763-5767, 5772-5776 finns i Eriksberg, 5770, 5771 i Ösmo och 5768, 5769, 5777-5784 har flyttat till Partille.

/Måns

Tack för uppgifterna! Vad gäller boggivagnar är det alltså endast MAN-vagnar kvar i Gubbängen, 7531 och uppåt.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Det stämmer, Nyboda kommer dock sannolikt att få tillökning i december genom "adoption" av en 8900 från Björknäs.
Som kuriosa kan nämnas att "KEO:n" som blev brandskadad hos Celab var tänkt att placeras i Gubbängen, men så blev det alltså inte.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 29 oktober 2014, 16:34:11 PM
Det stämmer, Nyboda kommer dock sannolikt att få tillökning i december genom "adoption" av en 8900 från Björknäs.
Som kuriosa kan nämnas att "KEO:n" som blev brandskadad hos Celab var tänkt att placeras i Gubbängen, men så blev det alltså inte.
//Fredrik

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 29 oktober 2014, 16:34:11 PM
Det stämmer, Nyboda kommer dock sannolikt att få tillökning i december genom "adoption" av en 8900 från Björknäs.
Som kuriosa kan nämnas att "KEO:n" som blev brandskadad hos Celab var tänkt att placeras i Gubbängen, men så blev det alltså inte.
//Fredrik

Hej igen,

Har inte Gubbängen förresten kvar några Scania-boggivagnar? Har för mig att jag sett sådana vagnar på linjerna 740 och 742 under hösten.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Jodå, fö tillfället bor 5589-5603 där, men eftersom tråden handlade om Volvo boggierna tog jag inte upp Scaniorna.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 30 oktober 2014, 08:20:10 AM
Jodå, fö tillfället bor 5589-5603 där, men eftersom tråden handlade om Volvo boggierna tog jag inte upp Scaniorna.

Tack för uppgifterna! Då har Gubbängen verkligen fått tillökning vad gäller Scania-boggivagnar. Minns att GUbbängen endast hade 5596-5598 för några år sedan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.