Några bilder från Gullmarsplan...

Startat av Ulf Berlin, 14 mars 2014, 21:43:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Daniel S skrivet 16 mars 2014, 21:35:43 PM
Just där bilderna är tagna slipper jag gärna se mer "miljö". En av Stockholms mest deprimerande bussterminaler. Hela området äcklar mig.

vackert är det väl inte, men att bli äcklad av det vet jag knappast. Att visa mer miljö är ju mer för att få en snyggare komponerad bildockså, omgivningarna behöver inte alltid vara så vackra.

Nico

En terminal o.dyl. ger ofta ett fordon ett sammanhang så det är ofta bra att ha med något av miljön runt omkring. Vad gäller avsmak inför terminalernas utseense så inte heller förr var väl terminaler mm. direkt vackra? Liksom det mesta övriga så blir de då efter ett tag till en del i ett tidsdokument. Det är då något som brukar tilltala de flesta. Själv kan jag t.o.m. faktiskt sedan se en viss tjusning även i det brutalt funktionella i sig.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Hade jag fått bestämma hade Gullmarsplan aldrig fått byggas och Skanstull behållits.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

5783

Terminalerna behöver inte vara vackra men Gullmarsplan är för slitet t.o.m för mig.

Ersa

Nog kan Gullmarsplans bussterminal rustas upp i framtiden utan att rivas helt. Bussterminalen vid Danderyds sjukhus var ju urtråkig och grå för några år sedan, men ser betydligt bättre ut idag efter några enkla grepp.
Visst är Gullmarsplans terminal inte är så snygg idag, men den är ändå helt okej jämfört med Slussens nuvarande bussterminal som alltid får mig att tänka på nån sedan länge nedlagd och övergiven fabrik i det gamla Sovjetunionen.

sa0azs

Citat från: Ersa skrivet 17 mars 2014, 10:25:56 AM
Visst är Gullmarsplans terminal inte är så snygg idag, men den är ändå helt okej jämfört med Slussens nuvarande bussterminal som alltid får mig att tänka på nån sedan länge nedlagd och övergiven fabrik i det gamla Sovjetunionen.
Det är ju den slitna bunkerbrutalismen som är charmen med Slussen  ;D