Två stycken som kört färdigt...

Startat av Anders Lundén, 20 mars 2013, 17:48:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén


DEB

Trist. Är det fler Lahtis som har gjort sitt?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

allan 99

Var inte 4560 avestas och hedemoras busslink ellerhur j.a
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

j-a

Citat från: allan 99 skrivet 20 mars 2013, 18:07:12 PM
Var inte 4560 avestas och hedemoras busslink ellerhur j.a
4560 gick i Avesta under Busslinktiden och 4362 i Leksand,hur är det med den som vi hade i Malung då 4360 är den i trafik i SL land än??

Bussmicke

Tråkigt att den snyggaste bussen försvinner

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Har dom kvar Dalahästarna på stolarna, eller är dom omklädda ?  ???

P.Ek

Vissa av dom har dalahästarna på stolstyget och vissa har Keolis blå tyg.

Synd att Södertörns skönaste bussar försvinner :(

Ersa

Varför försvinner dem? Dessa skulle jag alltid välja att köra framför Volvo 8500.

DEB

Citat från: Ersa skrivet 20 mars 2013, 19:25:38 PM
Varför försvinner dem? Dessa skulle jag alltid välja att köra framför Volvo 8500.

Övertaliga i och med att Keolis förlorade Norrort, Ösmo fick 7-10 stycken B9S därifrån för att ersätta dessa gamlingar.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Patric.h

Dom flesta lathi börjar bli rostiga och dåliga i underrede och det är inte värt att lägga ner en större summa pengar på dom när det finns andra vagnar att tillgå men många gillar dom, vi har 4561 och 4562 samt 4362 kvar om jag inte minns helt fel.patric

DEB

Citat från: Patric.h skrivet 20 mars 2013, 20:53:48 PM
Dom flesta lathi börjar bli rostiga och dåliga i underrede och det är inte värt att lägga ner en större summa pengar på dom när det finns andra vagnar att tillgå men många gillar dom, vi har 4561 och 4562 samt 4362 kvar om jag inte minns helt fel.patric

4362 nämns ju i tråden som ur trafik... :P
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Patric.h

Ja det blev fel då vi bärgade bort 4362 igår, menade 4360

Ersa

Citat från: Patric.h skrivet 20 mars 2013, 20:53:48 PM
Dom flesta lathi börjar bli rostiga och dåliga i underrede och det är inte värt att lägga ner en större summa pengar på dom när det finns andra vagnar att tillgå men många gillar dom, vi har 4561 och 4562 samt 4362 kvar om jag inte minns helt fel.patric

Ja just, det är ju ändå Sverige vi talar om.
I t.ex Finland eller Estland hade man kunnat förebygga rost, hålla dem i fint skick eller renovera dem med åren och då få en "ny" buss till en fjärdedel av priset av en Volvo B9S eller 8900. Men där är det ju inte heller årsmodellen som styr allt med "järnhand och skygglappar". ::)

Patric.h

ja visst men hade man gjort kompletterande underbehandling då och då så hade ju karossen hållt mycket längre men som tex när servicehalls personal kör igenom men underspolning 1 gång om dan så sliter det på underredet.

j-a

Dessa bussar Lathi 402 och även Flyern var väldigt trevliga bussar att både köra och åka i, mycket omtyckta bland förarna när dom kom nya till dalarna,till skillnad från Lathis nuvarande sk produkter  >:( (omniexpressen)där känns det som utvecklingen har tagit ett stort steg bakåt >:(