Röda bussar vid Drottningholm (13 bilder)

Startat av P.Ek, 12 oktober 2012, 20:18:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Nu är hösten här och eftermiddagarna blir mörkare och kallare, så här kommer ett bildsvep från Drottningholm igår eftermiddag :) Om jag hade haft mer tid hade jag åkt längre ut på Mälaröarna men det hanns inte med.


Först Arriva 7110 på en korttur på linje 309 mot Sandudden


Arriva 7078 på linje 309 mot Kaggeholm


Arriva 7084


Arriva 7108


Arriva 7088


Arriva 7071


Arriva 7153


Arriva 9904, eller är det Scanias?


Arriva 6397


Arriva 7073


Arriva 7162, som nyligen flyttades från Märsta till Ekerö.


Arriva 7074


Sist Arriva 7086 i skymningen


//P.Ek :)


Tommy E

Trevligt! Jag och Daniel T åkte med 336:an 18:15 från Brommaplan, så vi var kanske ganska nära dig utan att känna till det. :P
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

P.Ek

Citat från: Tommy E skrivet 12 oktober 2012, 20:24:20 PM
Trevligt! Jag och Daniel T åkte med 336:an 18:15 från Brommaplan, så vi var kanske ganska nära dig utan att känna till det. :P

Tack! Jasså, jag lämnade Drottningholm ca 17:45 och Brommaplan ca 18:05 skulle jag tro :) Då var vi riktigt nära varandra! ;)

DEB

Tack för det mycket trevliga bildsvepet! Någon som vet hur snart B10MA-vagnarna ersätts?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Tommy E

Citat från: P.Ek skrivet 12 oktober 2012, 20:28:56 PM
Tack! Jasså, jag lämnade Drottningholm ca 17:45 och Brommaplan ca 18:05 skulle jag tro :) Då var vi riktigt nära varandra! ;)

Där ser man, då sprang vi troligen runt vid Brommaplan samtidigt som du ankom dit. :P

Citat från: DEB skrivet 12 oktober 2012, 22:47:08 PM
Tack för det mycket trevliga bildsvepet! Någon som vet hur snart B10MA-vagnarna ersätts?

Detta verkar ju fördröjas hela tiden. Det senaste jag hörde var att de nya bussarna  är "på gång", men det var i augusti. Något mer vet jag inte.

Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se

Bussmicke

Snyggt  just 6397 och 9904 är bussar som är föremål för märmare studier..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: DEB skrivet 12 oktober 2012, 22:47:08 PM
Tack för det mycket trevliga bildsvepet! Någon som vet hur snart B10MA-vagnarna ersätts?

Utan att ha sett ett datum, skulle min gissning bli att tidtabellsskiftet vore ett logiskt datum för utfasandet av de sista normalgolvarna. Detta i hela länet.

Karsten

Citat från: Ersa skrivet 13 oktober 2012, 09:37:18 AM
Utan att ha sett ett datum, skulle min gissning bli att tidtabellsskiftet vore ett logiskt datum för utfasandet av de sista normalgolvarna. Detta i hela länet.

Vilket tidtabellsskifte, det i december eller det i januari? På Mälaröarna lär de försvinna i vinter någon gång, ersättare sägs vara beställda. I Norrort fasas normalgolvarna ut i och med övertagandet 7 januari.

Hur blir det med Nobinas 4108 och 4109 i Nykvarn, klarar de sig länge till?

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 13 oktober 2012, 10:51:22 AM
Vilket tidtabellsskifte, det i december eller det i januari? På Mälaröarna lär de försvinna i vinter någon gång, ersättare sägs vara beställda. I Norrort fasas normalgolvarna ut i och med övertagandet 7 januari.

Hur blir det med Nobinas 4108 och 4109 i Nykvarn, klarar de sig länge till?

Jag syftade på tidtabellskiftet den 7 januari.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

P.Ek

Citat från: DEB skrivet 12 oktober 2012, 22:47:08 PM
Tack för det mycket trevliga bildsvepet! Någon som vet hur snart B10MA-vagnarna ersätts?
Tackar så mycket! :)

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2012, 09:32:17 AM
Snyggt  just 6397 och 9904 är bussar som är föremål för märmare studier..

//Bussmicke
www.bussmicke.se
Tack! :) Hur menar du med närmare studier?

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 13 oktober 2012, 13:43:41 PM
Tack för detta bildsvep! Perfekta bilder!
Oj! Tack så mycket! :)

Citat från: Karsten skrivet 13 oktober 2012, 10:51:22 AM
Vilket tidtabellsskifte, det i december eller det i januari? På Mälaröarna lär de försvinna i vinter någon gång, ersättare sägs vara beställda. I Norrort fasas normalgolvarna ut i och med övertagandet 7 januari.

Hur blir det med Nobinas 4108 och 4109 i Nykvarn, klarar de sig länge till?
De borde ju också bli ersatta i vinter, själv hoppas jag de får vara kvar så länge som möjligt. ;)

Bussfanatikern

Några av "dansk-bussarna" rullar visst ännu ser jag och då är frågan när dessa kan tänkas vara helt borta från SL-trafiken?

Ersa

Citat från: Bussfanatikern skrivet 16 oktober 2012, 01:19:43 AM
Några av "dansk-bussarna" rullar visst ännu ser jag och då är frågan när dessa kan tänkas vara helt borta från SL-trafiken?

När de fyllt 16 år gamla?

Peter Öden

Hej !

SOK 634 Sc CL 94 UB 4x2 står regad på Scania-Bilar Sverige AB/Hyr KK, Stockholm sedan 12-04-26.

Mvh Peter Ö

Ronald M. Jannesson

...första bussen varnar på danska, enligt dest.skylt  för "Sand ud", se upp för anfallande sand i mängder, typ!!! ;D