Busmarket Huddinge 15/4

Startat av J0han, 15 april 2012, 09:01:18 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

J0han

Var förbi Busmarket inatt och fick se att det var öppet så gick in och tog några kort, var rätt mörkt så var svårt att få till bra kort men ja :)

Fick först syn på Nobina 7408



Har krockat med något?


Veolia 3831, Numera skriven på Nobina Norrtälje från 13/4, Något nytt vi får upp hit snart antar jag?


Nobina 1305


Keolis 5518


Nobina 7396 (Framdelen) Bakdörren hängde löst så tog några kort inuti








/ Johan

sajola

Verkar inte hänt så mycket med 7396.... Känns som om det kommer dröjja innan den rullar igen... bakdelen från 7399 var väl ganska rejält skadad den med?

J0han

Citat från: Johan L skrivet 15 april 2012, 13:45:42 PM
Verkar inte hänt så mycket med 7396.... Känns som om det kommer dröjja innan den rullar igen... bakdelen från 7399 var väl ganska rejält skadad den med?

Ja det lär nog dröja, såg ju inte så fint ut inuti heller just nu.
Fast den kanske aldrig kommer rulla igen?

j-a

Vad var det egentligen dom där båda 7396 och 7399 råkade ut för,krockade dom med varandra eller var det 2 olika olyckor?Ingen som har bilder på dom utan presenningar på?

KG

Citat från: j-a skrivet 15 april 2012, 13:58:38 PM
Vad var det egentligen dom där båda 7396 och 7399 råkade ut för,krockade dom med varandra eller var det 2 olika olyckor?Ingen som har bilder på dom utan presenningar på?

Det var två olika olyckor. Båda involverade väl varsin lastbil?

Walter

Någon som kan se vilket nummer som står till vänster om framdörren på fd Veolia 3831? Tackar för intressanta bilder.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

J0han

Citat från: Walter skrivet 15 april 2012, 16:48:53 PM
Någon som kan se vilket nummer som står till vänster om framdörren på fd Veolia 3831? Tackar för intressanta bilder.
Det står så mycket som 3831 :)

Lars-Håkan_E

Citat från: KG skrivet 15 april 2012, 16:29:47 PM
Det var två olika olyckor. Båda involverade väl varsin lastbil?

Eget vållande?

Eftersom de inte är reparerade är det förmodligen inte lönsamt utan billgare att lösa ut finansieringen och plocka delar o sälja resten som skrot, hade det varit en motpartsskada har hela saken varit annorlunda.

Nico

Rent generellt kan vållandefrågor sannolikt ta tid att utreda. Råkar det dessutom handla om ytterligare faktorer, t.ex. ifall flera fordon är inblandade eller att det kanske är så att (vilket ju inte är helt sällsynt där motparten är ett annan tungt fordon) rör sig om utländska fordon/förare/försäkringsbolag, personskador osv. Fick en gång en bil påkört av ett diplomatreggat fordon och vi kan ju säga att det tog sin lilla tid att få rätsida på det ärendet.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Knappast förvånande att sådant händer då stora delar av riksväg 77 är smal och oprioriterad. Gäller framför allt genom Långhundra-, Sjuhundra- och Lyhundrabygden. (Länsgränsen-Rimbo-Finsta-Rösa). Men även trafikplasten Brunnby vid E4, där det är hela 70 km/t på 77:an under E4-viadukten(!) Detta i kombination med dålig sikt leder självklart till flera krockar varje år. Det kanske börjar bli dags att börja bygga om vägen mellan Länsgränsen och Rösa trafikplats snart?

Trist om det är så att utredningar stoppar upp lagningen av 7396. Vore bättre om man bara kunde olycksbesikta bussen för att därefter skicka sedan iväg den till Säffle där Värmlänningarna kan popnita ihop den igen. Bussar ska inte stå stilla och kosta pengar, utan de ska helst lagas och rulla i trafik så mycket det bara går.

Lars-Håkan_E

Det hade man ju kunnat göra om man haft försäkring utöver trafik, i sådana fall får försäkringsbolagen strida om vållandefrågan.
Saknar man som flera av de största bussföretagen försäkringar så fungerar det inte så, får man inte det hela till att motparten var vållande så måste man väga reparationskostnaderna gentemot restvärdet - de intäkter man kan få av oskadade delar.
Blir det billigare eller i a f inte märkbart dyrare beställer man hellre en ny buss som ersättning eller kanske genom interna flyttar löser fordonstillgången.

Walter

5518 är inget bra nummer i SL-land. Swebus dåvarande dito brann upp.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jacob

Citat från: Johan Ek skrivet 15 april 2012, 09:01:18 AM
Veolia 3831, Numera skriven på Nobina Norrtälje från 13/4, Något nytt vi får upp hit snart antar jag?


Kul att du fångat bussen som Maltkvist fångade på E4an tidigare under lördagen.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

J0han

Citat från: Jacob skrivet 15 april 2012, 22:30:03 PM
Kul att du fångat bussen som Maltkvist fångade på E4an tidigare under lördagen.

//Jacob

haha ja ellerhur! hur ofta händer det?

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!