Trelleborg den 10 Februari, många bilder här ja.....

Startat av Admir95, 10 februari 2012, 20:36:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Javisst klart det går tåg till Simrishamn . Jag har själv bilder på båda individer som gröna men nu måste jag jaga dem för att fota dem i den gula färgen. Ska dit nu v.8 två dagar ska jag spendera på Österlen. En dag i Ystad en dag i Simrishamn

Esbjörn

Citat från: Admir95 skrivet 10 februari 2012, 20:36:25 PM

Arriva 6146 - står som avregistrerad på Svenskbusshistoria? Gick idag på 346



Arriva 6146 med regnummer STU583, en Scania Lahti Scala är mycket riktigt avregistrerad.

Tydligen har numret återanvänts på DGJ089 som importerats begagnad (från Danmark???). Denna har första regdatum 2011-12-06. Verkar vara exakt samma busstyp. Är det kanske till och med samma buss som återregistrerats med nytt regnummer?

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Esbjörn skrivet 13 februari 2012, 08:50:03 AM
Arriva 6146 med regnummer STU583, en Scania Lahti Scala är mycket riktigt avregistrerad.

Tydligen har numret återanvänts på DGJ089 som importerats begagnad (från Danmark???). Denna har första regdatum 2011-12-06. Verkar vara exakt samma busstyp. Är det kanske till och med samma buss som återregistrerats med nytt regnummer?

De har i varje fall samma chassienummer :)

Bussmicke

Citat från: Admir95 skrivet 13 februari 2012, 00:01:39 AM
Vanhool 2946 och 2947 är lackade i regionbuss färg nu det vill säga gul färg. Båda står på Simrishsmnsdepån och jag tror att de är reservbussar där.
Då får det bli en resa dit nån gång.

Citat från: Admir95 skrivet 13 februari 2012, 00:01:39 AM
Simrishamn tillsammans med några östgötaledvagnar.
Vilka då? Ska de bli gula?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Admir95

Finns 3-4 stycken B9S med Östgötalack uppställda på Simrishamnsdepån hos Veolia, inv.nr såg jag inte för jag var där på natten åkte snabbt förbi men det med 2946 och 2947 är 100%säkert att de är gula nu

Tonniiie

Citat från: Bussmicke skrivet 13 februari 2012, 10:39:58 AM
Vilka då? Ska de bli gula?

Det går rykten på Gastelyckan om att de ska användas som tågersättningsbussar.

Admir95

Det finns även östgötabussar på gastelyckan.... Korta och ledbussar finns det. Finns även en Östgöta DAB för Möller :)

Tonniiie

Citat från: Admir95 skrivet 13 februari 2012, 17:48:04 PM
Det finns även östgötabussar på gastelyckan.... Korta och ledbussar finns det. Finns även en Östgöta DAB för Möller :)

Fast där syftar de på B9S:en som står i Simrishamn

Walter

Citat från: Tonnie skrivet 13 februari 2012, 17:41:16 PM
Det går rykten på Gastelyckan om att de ska användas som tågersättningsbussar.

Tågersättning för vad då?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tonniiie

Citat från: Walter skrivet 13 februari 2012, 18:38:41 PM
Tågersättning för vad då?

Ingen aning. Antar väl när Ystadbanan inte fungerar som den ska och att man då har bussar nära till hands. Som sagt det är bara förarrykten så jag har ingen direkt fakta.

Fredrik Thurfjell

Citat från: Tonnie skrivet 13 februari 2012, 18:50:38 PM
Ingen aning. Antar väl när Ystadbanan inte fungerar som den ska och att man då har bussar nära till hands. Som sagt det är bara förarrykten så jag har ingen direkt fakta.

*spekulation*
Utan att ha några belägg så skulle jag nog tro att de kan dyka upp som tågersättning i Blekinge när Blekinge kustbana stängs av Karlshamn-Karlskrona med start 27 februari och fyra månader framöver.
Där torde det vara krav på lågentre.

Jo

Citat från: Fredrik Thurfjell skrivet 13 februari 2012, 19:06:56 PM
*spekulation*
Utan att ha några belägg så skulle jag nog tro att de kan dyka upp som tågersättning i Blekinge när Blekinge kustbana stängs av Karlshamn-Karlskrona med start 27 februari och fyra månader framöver.
Där torde det vara krav på lågentre.

Kommer att vara rullstolslyft på C-bussen(den buss som stannar på alla stationerna) vilket innebär att de med rullstol får åka med denna och därmed kan råka få marginellt längre restid än övriga.