Nobina Malmö - Volvo

Startat av Admir95, 21 december 2011, 23:41:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

7338


Uploaded with ImageShack.us

7349


Uploaded with ImageShack.us

7375


Uploaded with ImageShack.us

7387


Uploaded with ImageShack.us

2182


Uploaded with ImageShack.us

2181


Uploaded with ImageShack.us

Möllers

Fick 2181 ner jag var i malmö sohooo  ;D

Admir95

Jag har alla Nobinas nya och gamla stadsbussar förutom 2149 och 7379 :) Dessa får vi ta till våren, måste också till Landskorna för att plåta 2183 och 5059 :)

Möllers

2183 vet inte om den finns kvar har inte sätt den på veckor.

Admir95

Hoppas den är kvar :) Vill gärna ha bild på den :)

Kimsan

2183 är landskrona om jag inte är helt fel, vi har endast 2178-2182 kvar på vår depå och rykten säger att dem pensioneras vid årsskiftet. Då ska MAN-vagnarna var uppe i acceptabelt skick

Admir95

Oj det var lite tråkigt att höra att de ska pensioneras.... Tycker om de vagnarna åkte blandannat 2180 igår på 35.an, gick hur bra som helst fastän växellådan hackade ibland menmen :) Vad tycker du själv som jobbar på Nobina om dessa bussar? Jag känner några som jobbar på Nobina här i Malmö som säger att Volvo bussarna är bäst och att MAN bussarna har mycket problem med dörrar...

Kimsan

Jo det får bli Volvo-bussarna men MAN 2138-2146 som har annorlunda instrumentering är sköna att ratta, samma som på våra region och på STHLM-vagnar. Men dörrarna är ett även ett problem med dom nya Volvo-vagnarna, det går hela tiden ett larm om dörr fel trots att dörrarna har öppnats och stängts utan problem. Blir ibland tokig

Admir95

2147 är också väl en speciell typ att ratta med om jag inte har fel, tidigare 6317? Ja då är det bra att de ska pensioneras, hur många extra bussar blir det då på depån på morgonen när alla bussar är ute?

Bussfanatikern

Pensioneras? Kan det inte vara aktuellt att flytta dessa till andra städer istället?

Kimsan

Kanske blir det flytt men sen är frågan var man ska skicka 11år gamla gasbussar? jag vet att någon går i Trollhättan. Tror det blir runt 5-6 reserv

Admir95

2184 går väl i Trollhättan - F.d. 6836?
Räcker det verkligen med 5-6 bussar i reserv? Veolia har idag 12 bussar i reserv och ändå är det hopplöst....

Bussfanatikern

Finns väl någon som hamnat i Örebro också?

Möllers


Kimsan

Har Veolia 12 stadsbussar i reserv? Vi hade max 9 bussar i reserv på Arriva men behövde alltid 2-3 bussar till men då körde vi vrak, hur kommer det sig att Veolia inte klarar sig med relativt nya fordon och 12 fordon i reserv(över10%)?