Vilken är snyggast???

Startat av Admir95, 19 december 2011, 23:03:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

Irisbus 3239 - Eslöv Stadsbuss


Uploaded with ImageShack.us

Solaris 3235 - Trelleborg Stadsbuss


Uploaded with ImageShack.us

MAN 3226 - Ystad Stadsbuss (Eslöv)


Uploaded with ImageShack.us

3277 Volvo - Malmö Stadsbuss (7500)


Uploaded with ImageShack.us

3433 Volvo (F.D. Trelleborg/Kristianstad)


Uploaded with ImageShack.us


Möllers

Du glömte DABen då hade jag röstat på den, får bli volvon.

Admir95

Har DAB gjort sitt nu eller? Synd annars var det "roliga" bussar hehe :) Har inte så många bilder på dem faktiskt, 2 i Ängelholm och en i Eslöv har jag i arkivet...

Möllers

Vet tusan det finns massor i Helsingborg inte sant? rena skatt jakten där.

Admir95


Möllers


Admir95

Fan då måste ja ju dit! Aldrig varit där innan förresten det ligger ju långt från stan, men hörde att man kan ta 97.an dit men vet inte vad som går dit nu efter deras linjebyten...

Möllers

Om dom står kvar idag kan jag inte svara på, synd åka ditt onödan.

Eric Ö.

Tycker att Volvo 7700'an är snyggast  :)
Tjörns Omnibustrafik 2015 - 2017
Nobina Trollhättan 2017 - 2019
Tillbaks på Tjörns Omnibustrafik 2019

Cyklisten

Solaris, sedan MAN. Citelis orkar jag inte titta på mer, synd att de två nästan nya MAN-bussar har flyttats till Ystad. 7700 är ganska ok, men jag stör mig på vissa detaljer (utseendemässigt). Säffle 5000 går ju inte riktigt att jämföra med dessa nyare skapelser då de designades för ca 15-16 år sedan - en enkel men trevlig "kantig" form, stort plus för de infällda gastankar.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Kimsan

Jag får säga MAN, mekaniskt och elektroniskt opålitliga men vackra att titta på. Som en "Bimbo"

Hagri

Citat från: Admir95 skrivet 19 december 2011, 23:03:50 PM
Irisbus 3239 - Eslöv Stadsbuss



Ser rolig ut. Påminner mer om en tecknad buss från en serietidning eller tecknad film. Proportionerna verkar inte stämma. Längd 10460 mm, axelavstånd 4590 mm.
Finns det någon här som vet hur den är att köra i stadstrafik?

Bussmupp