Glömt stänga bakdörren??

Startat av Admir95, 16 december 2011, 01:12:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Admir95

6142 - SKL 304 -  Helsingborg, Knutpunkten



Uploaded with ImageShack.us

Möllers

Oj har jag aldrig sätt för, har den inte dörrbroms?

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 december 2011, 01:29:29 AM
Oj har jag aldrig sätt för, har den inte dörrbroms?

Alla bussar har inte dörrbroms. Särskilt inte bussar byggda åren innan svensken blev helt fanatisk vad gäller säkerhetssytem. Trygghetsnarkomaner har jag för mig att de kallas. Och idag har det gått så långt att folk nästan svimmar av chock när de hör talas om att det än idag existerar bussar som saknar t.ex dörrbromsar och förargrindar. (Syftar inte på dig Mattias, utan rent generellt)

Medan man i England idag åter designar en ny dubbeldäckare med öppen plattform bak...

yngrot

Nej alla bussar har ju inte dörrbroms men på nya är det väl standard numera??  Är ju inte så bra köra med öppen bakdörr. På de vi hade i Borås av samma modell som denna var det dörrbroms som vi kunde koppla ur.. men jag har för mig att då stängdes bakdörr.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Admir95

Finns många "gamla" bussar som inte har någon dörrbroms, den här är säkert en av dessa!

Björn Ax

Citat från: yngrot skrivet 16 december 2011, 10:20:50 AM
Nej alla bussar har ju inte dörrbroms men på nya är det väl standard numera??  Är ju inte så bra köra med öppen bakdörr. På de vi hade i Borås av samma modell som denna var det dörrbroms som vi kunde koppla ur.. men jag har för mig att då stängdes bakdörr.

Det beror nog på om beställaren vill ha dörrbroms. Är nog ett tillval. :)

Danne B.

Det KAN ju även vara så att dörren är trasig och gick upp just där när bussen svängde vänster. Har iaf hänt mig. Då var det själva kolven som lossnat uppe i skåpet...

//Danne