2 bilder ifrån idag.

Startat av Möllers, 26 oktober 2011, 18:27:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Cyklisten

Varför har man flyttat en del region-MAN till andra län (typ Östergötland) och sedan skaffat in precis likadana?

Christer K

Citat från: Cyklisten skrivet 27 oktober 2011, 00:21:14 AM
Varför har man flyttat en del region-MAN till andra län (typ Östergötland) och sedan skaffat in precis likadana?
Gissar att det är krav från länshuvudmannen, vi har samma problem inom mitt företag där jag jobbar. Vi har en anläggning i Malmö, lastbilar av årsmodell 2007 MB med gasdrift är för gamla, vid nya upphandlingen ska dessa bytas ut mot nya MB gas bilar årsmodell 2012. Utrustningen (slam & spol) som sitter på gamla bilarna flyttas över till nya chassin och de gamla chassina får nya påbyggnader i form av sopbilutrustning (Joab annaconda) och kommer sedan att flyttas till Linköping där kravet är gasbil men inget krav på årsmodell.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Carl Eric

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 oktober 2011, 18:27:10 PM


Tack för den bilden! Håller tummarna för att jag får åka sådana på 220 eller 222 när jag är i Skåne nästa vecka! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

#4
Dom kommer bara rulla på 520 506an ingen risk du får åka med dom på 74xx , men Nobina 67xx och 01xx kan du får åka med.

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 oktober 2011, 15:07:11 PM
Dom kommer bara rulla på 520 506an ingen risk du får åka med dom på 74xx , men Arriva 67xx och 01xx kan du får åka med.

Var kommer Arriva in i bilden?
Dessutom står det ju Pendeln på 7432 vad jag kan se.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Skrev fel där mennar ju Nobina ska rätta till det.

Björn Lövdahl

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 oktober 2011, 15:56:49 PM
Dessutom står det ju Pendeln på 7432 vad jag kan se.

Vilket borde innebära att det är just 220 den är beställd till
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers

Jag trodde dom skulle köras på Ängelholms linjen ner scania Lathi gick bort, har visst fel igen.

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 oktober 2011, 16:06:01 PM
Jag trodde dom skulle köras på Ängelholms linjen ner scania Lathi gick bort, har visst fel igen.

Lathi Scalorna var ju KarlssonBuss
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers


Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 27 oktober 2011, 16:08:56 PM
Men inte Lathi 402.

Självklart, tänkte inte på dem, det var väl Arrivas?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Möllers


Ricky

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 27 oktober 2011, 16:03:34 PM
Vilket borde innebära att det är just 220 den är beställd till
Enligt Jan så är bussarna till trafiken på 506 och 520.

Bussföraren

Citat från: Christer K skrivet 27 oktober 2011, 06:27:47 AM
Gissar att det är krav från länshuvudmannen, vi har samma problem inom mitt företag där jag jobbar. Vi har en anläggning i Malmö, lastbilar av årsmodell 2007 MB med gasdrift är för gamla, vid nya upphandlingen ska dessa bytas ut mot nya MB gas bilar årsmodell 2012. Utrustningen (slam & spol) som sitter på gamla bilarna flyttas över till nya chassin och de gamla chassina får nya påbyggnader i form av sopbilutrustning (Joab annaconda) och kommer sedan att flyttas till Linköping där kravet är gasbil men inget krav på årsmodell.

/ Christer K


Det är helt enkelt för att kunna vara med och konkurrera på det korta avtalet i Norrköping, då gick det inte att räkna på nya bussar dit.
Avtalen i Skåne är ju längre och kan räknas hem med nya bussar