Udda buss på SL linje 4 idag!

Startat av Robert Brink, 02 september 2011, 17:11:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Robert Brink

Keolis 3647 Omnilink i Regionalutförande rullade förbi på 4:an nu på em! Inte varje dag det rullar Omnilink ledvagnar på 4:an...

//R

Ted Selander

Citat från: Robert Brink skrivet 02 september 2011, 17:11:07 PM
Keolis 3647 Omnilink i Regionalutförande rullade förbi på 4:an nu på em! Inte varje dag det rullar Omnilink ledvagnar på 4:an...

//R

Jösses, nu lägger jag mig ner och svimmar ett litet tag.

/Ted

Optimal

Blir så när det är vagnbrist, Man skickar ut vad man har. Har själv både sett omnilink några gånger och kört omnilink en gång på 4an. Uch va hemskt. 2 barnvagnar sen är det fullt och inga vågar gå bak i släpet.

Cero

Citat från: Jim skrivet 02 september 2011, 17:14:05 PM
Blir så när det är vagnbrist, Man skickar ut vad man har. Har själv både sett omnilink några gånger och kört omnilink en gång på 4an. Uch va hemskt. 2 barnvagnar sen är det fullt och inga vågar gå bak i släpet.


Men man åker ganska bra. ;)


Robert Brink

CitatJösses, nu lägger jag mig ner och svimmar ett litet tag.

;D ;D ;D

Den passerade mitt fönster igen nu! Passagerarna såg ut att ha det bra...
Var hör vagnen hemma? Hornsberg?

Vi kanske ska börja med "observationer" som skärgårdsbåtsforumet har... En tråd där alla kan rapportera in alla avikelser.

//R

Optimal

Citat från: Robert Brink skrivet 02 september 2011, 17:42:05 PM
;D ;D ;D

Den passerade mitt fönster igen nu! Passagerarna såg ut att ha det bra...
Var hör vagnen hemma? Hornsberg?

Vi kanske ska börja med "observationer" som skärgårdsbåtsforumet har... En tråd där alla kan rapportera in alla avikelser.

//R

Frihamnen, dom har dom för 608 och 628an

5783

Det är väl drömmen för SL? Ju färre dörrar och fler stolar dessto bättre... Helst bara en barnvagnsplats också.  :-X

Omnilasse

Citat från: Daniel S skrivet 02 september 2011, 18:45:07 PM
Det är väl drömmen för SL? Ju färre dörrar och fler stolar dessto bättre... Helst bara en barnvagnsplats också.  :-X
Lite elakt mot SL. Men bara lite. Givetvis vill man att utförarna ska ha så många barnvagnsplatser i bussarna som möjligt, och gärna många dörrar bara man klarar minimikravet för antal sittplatser. Det är bara det att man inte vill betala för extrakostnaderna genom att sätta det som krav; läs att det då behövs ledvagnar istället för boggi. 

Carl Eric

Citat från: Robert Brink skrivet 02 september 2011, 17:42:05 PM
Var hör vagnen hemma? Hornsberg?

Jim har redan svarat men jag kompletterar lite, 3641 - 3650 är hemmahörande i Frihamnen under vintrarna, senaste sommar så har de befunnit sig i Täby!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Carl Eric skrivet 02 september 2011, 19:04:32 PM
Jim har redan svarat men jag kompletterar lite, 3641 - 3650 är hemmahörande i Frihamnen under vintrarna, senaste sommar så har de befunnit sig i Täby!

3652 rullade på 70 tidigare under eftermiddagen, också flyttad, eller kör nåt annat garage någon tur?

Marcus Li

Apropå avvikelser... Keolis 7505 och 7502 (MAN gas-boggie) rullade häromdagen på diverse 400-linjer. Vet inte om det är tillfälligt eller om de har ny placering...

Carl Eric

Citat från: Marcus Li skrivet 02 september 2011, 20:38:30 PM
Apropå avvikelser... Keolis 7505 och 7502 (MAN gas-boggie) rullade häromdagen på diverse 400-linjer. Vet inte om det är tillfälligt eller om de har ny placering...

Söderhallen kör vissa avgångar på 403 och 410. 7501 - 7508 (tror jag att det var, kan ha missat någon) har fått alkolås instalerat för dessa uppdrag!

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Citat från: virtual1 skrivet 02 september 2011, 19:09:46 PM
3652 rullade på 70 tidigare under eftermiddagen, också flyttad, eller kör nåt annat garage någon tur?

Täby kör också linje 70.

/Ted

Ted Selander

Citat från: Carl Eric skrivet 02 september 2011, 19:04:32 PM
Jim har redan svarat men jag kompletterar lite, 3641 - 3650 är hemmahörande i Frihamnen under vintrarna, senaste sommar så har de befunnit sig i Täby!

Denna säsong är de färre, 3641-47.

/Ted