Vikariebussar i Jönköping

Startat av Ted Selander, 18 juni 2011, 09:41:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ted Selander

Citat från: Bingoberra skrivet 20 juni 2011, 10:59:48 AM
Ska de rulla hos Arriva i Trelleborg, eller ska de över till Tyskland/Polen?

I första läget uppställning på en grusplan, enligt en som var med.

/Ted

virtual1

Citat från: Ted S skrivet 20 juni 2011, 18:43:12 PM
I en annan tråd finns informationen. Bussarna är övertagna från Arriva.

/Ted

Jag insåg det ett tag efter att jag lagt in inlägget, men tack för klargörandet =)

Bingoberra

Rullar fortfarande vissa Arrivabussar (OmniLink, ej danska) i Jönköping. Har man lånat in dessa tillfälligt, eller kommer även de att överföras till Keolis?

Ted Selander

Citat från: Bingoberra skrivet 20 juni 2011, 21:40:50 PM
Rullar fortfarande vissa Arrivabussar (OmniLink, ej danska) i Jönköping. Har man lånat in dessa tillfälligt, eller kommer även de att överföras till Keolis?

Det rör sig om tillfälliga lån, jag tror det blev sex stycken.

/Ted

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 19 juni 2011, 22:49:52 PM
Det är nio A21 gas, Arriva nr 6641-49, blir 7492-7500 i Stockholm. Dessa ingår inte i revisionsprogrammet och konverteringen till RME i Jönköping.

/Ted

Mumma och ingen ny nummerserie igen bara för att de kom från annat håll eller så...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bingoberra

Har åkt med alla nya busstyper i JKPG nu, och måste säga att jag är mycket positivt överraskad. De nya MAN-ledvagnarna är bekvämare än Arrivas 6776-6777 (Som också rullar hos Keolis numera), dels för att sätena är bättre, och dels för att bussen inte låter som en gammal hyvelmaskin när man stannar vid en hållplats. Även mkt bra att man numera har hela destinationsskylten i linjens färg, innan var det bara linjenumret som var på röd/gul/grön bakgrund. Texten är visserligen lite mer svårläst på avstånd, men man ser på långt håll vilken buss det är som kommer.

Tar med en bild på 1556 som jag tog med mobilen för ett par dagar sedan när jag skulle promenera hem från Hallbystugan.