Vad är VDL för märke?

Startat av Mikael Ringmarck, 31 maj 2011, 21:04:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Skulle vara kul att veta lite mer om dessa. Inte var de ska rulla utan drivlina, chassi t ex  ;)






danneh

Fina bilder! En fråga från en okunnig, vad innebär biodiesel?

mil



Mats Karlsson

Chassiet kommer från VDL Bus, dvs fd DAF Bus. Karossen är Berkhof Axial 100.

Carl Eric

Citat från: Mrbuss skrivet 31 maj 2011, 21:04:37 PM



AAAAAAAA!!!! Jag tror att jag smäller av!!!

URHÄFTIGT!!!!



Passar på att slänga ut några frågor också:

1. Tycker mig skymta 7400 på övre bilden, vilka nummer får de?

2. När är trafikstarten? 24 juni som det står på Nobinas hemsida eller 27 som någon sa. (Kommer ej ihåg vem?)

3. Och sist, var är de fotograferade? Bromma?


MVH Calken - som ser fram emot trafikövertagandet!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

swedebear

Dubbeldäckarna såg riktigt fräscha och snygga ut, gillas
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

the0fiskis

Citat från: danneh skrivet 31 maj 2011, 21:10:45 PM
Fina bilder! En fråga från en okunnig, vad innebär biodiesel?
miljövängigare dissel
tror det är en blandning mellan dissel och biogas

Fredde

Citat från: the0fiskis skrivet 31 maj 2011, 21:30:07 PM
miljövängigare dissel
tror det är en blandning mellan dissel och biogas

Nja det är väl RME man ska köra på...


Ersa

Citat från: calken skrivet 31 maj 2011, 21:22:27 PM
AAAAAAAA!!!! Jag tror att jag smäller av!!!
URHÄFTIGT!!!!