Huvudmeny

Omnilink CNG

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 15 juli 2010, 18:45:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Anders Lundén

Visby lokaltrafik borde väl vara en bra chansning!?

AO

Ny lack på gång på Gotland?

buskörare


Bussmicke

Skulle kunna vara Visby då det har talats om Blåa bussar på stan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Broder Trucker

Kollar man lite längre ner på sidan så står det svart på vitt att den ska till Visby....

Magnus

Hur fungerar det egentligen när man transporterar gasbussar mellan fabrik och kund? Tankar dom fulltank med gas på fabriken och hoppas att på att det finns gasmackar längs vägen eller får den åka lastbil?

Optimal

Citat från: buskörare skrivet 15 juli 2010, 20:08:55 PM
SL ska väl bara ha röda OmniCity så det är väl inte till Stockholm iaf.

OmniLink  ;)

Leo

Hur kommer det sig att lacken är en kopia av SLs förutom kulören?  ???

Optimal

Citat från: Leo skrivet 15 juli 2010, 22:02:40 PM
Hur kommer det sig att lacken är en kopia av SLs förutom kulören?  ???

Vart är släpet då ? ;). Denna ser ut att vara mer metallic(glänser) för att vara SL, Men det påminner om SL när man ser dom vita sträcken.

Leo

Citat från: Jim skrivet 15 juli 2010, 22:14:15 PM
Vart är släpet då ? ;). Denna ser ut att vara mer metallic(glänser) för att vara SL, Men det påminner om SL när man ser dom vita sträcken.

Påminner? Designen är ju en ren kopia. Det enda som skiljer är kulören och att lacken är metallic. Undrar vad SL tycker om detta.

buskörare

Citat från: Jim skrivet 15 juli 2010, 22:00:42 PM
OmniLink  ;)

Inte enligt infon jag fick idag. Eller ja, igår. Då skulle dom nya Scania-gasbussarna vara OmniCity. Men det kan förstås vara fel.

Optimal

Citat från: buskörare skrivet 16 juli 2010, 00:13:27 AM
Inte enligt infon jag fick idag. Eller ja, igår. Då skulle dom nya Scania-gasbussarna vara OmniCity. Men det kan förstås vara fel.

Jag menar inte så. Jo. Busslinks nya Gasbussar är Omnicity. Men Du skrev att SL bara ska ha röda Omnicity. Men eftersom det var en Omnilink på bilden så är det endå fel buss. :p Lite långsökt kanske ;):P

buskörare

Citat från: Jim skrivet 16 juli 2010, 00:17:09 AM
Jag menar inte så. Jo. Busslinks nya Gasbussar är Omnicity. Men Du skrev att SL bara ska ha röda Omnicity. Men eftersom det var en Omnilink på bilden så är det endå fel buss. :p Lite långsökt kanske ;):P

Men det var ju det som var svaret? Eftersom det inte var OmniCity och inte rött så var dom inte till SL?

Ersa

Så fick man äntligen se hur en "SL-blå" 12-meters kortbuss ser ut! Det finns ju inte en enda sådan "på riktigt". De stomlinjeblå som finns är ju antingen 15 meters boggivagnar samt 18-meters ledvagnar. :)