Busslink övningskör [Bild]

Startat av Nupski, 28 maj 2010, 00:11:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Bussgubben skrivet 30 maj 2010, 20:10:08 PM
Kan garanterat lova dig att det har blivit bättre att ha ledbussar på 513 då man köpt in B9S.

Scanialedbussar:Bakhjulsdriven= Sämre i halka
Volvoledbussar(B9S):Mitthjulsdriven=Bättre i halka

Kan även garantera att jag aldrig haft problem med B9S att glida ut vintertid! Så Veolia har gjort ett bra jobb att köpa B9S istället för Scania!

Och jag har aldrig haft problem med en Scania  ;)

Christer K

Citat från: Bussgubben skrivet 30 maj 2010, 20:10:08 PM
Kan garanterat lova dig att det har blivit bättre att ha ledbussar på 513 då man köpt in B9S.

Scanialedbussar:Bakhjulsdriven= Sämre i halka
Volvoledbussar(B9S):Mitthjulsdriven=Bättre i halka

Kan även garantera att jag aldrig haft problem med B9S att glida ut vintertid! Så Veolia har gjort ett bra jobb att köpa B9S istället för Scania!
När jag jobbade hos Linjebuss i Partille så hade man Volvo B10M ledbussar på linje 513 och de hade problem, en B9S med sidoställd motor fördelar inte trycket på drivhjulen lika bra som mitt motor. Alla vet säker här på forumet att oavsett fordon som används i trafiken så brukar vissa som halkbekämpar glömma busshållplatser.

Men nu är det länshuvudmannen som bestämmer vilka fordon som ska gå på vilken linje och tider och detta kan inte bussbolagen påverkar så mycket.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.