Ö-traf del 1 av 2

Startat av Andreas, 25 april 2010, 01:14:29 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Hej!

Jag låter CT - Mania vila lite och går istället in på de första bilderna ifrån gårdagens stora äventyr. Klockan var strax över 1 på dagen, solen sken starkt uppe på den klarblå himlen och jag tänkte precis dra iväg. Jag har precis fått ut min första totala timlön för mars månad på cirka 4500 kronor och jag fick känslan att, jo, vi skall gå ett steg längre än bara Gnesta, vi skall resa iväg eller "explora" som jag ofta brukar säga istället.  ;D Jag funderade på vart jag ville åka och sökte på bl.a. Västerås och Uppsala, men Västerås var rätt dyrt vid det tillfället och Uppsala kände jag att jag kunde åka till senare. Jag funderade då istället på något söderut, exempelvis någon av Östgötastäderna Norrköping eller Linköping, en stad med mycket att fota och där jag aldrig varit särskilt mycket och där jag inte behövde så extremt mycket tid på mig för att kunna finna saker. Denna gång bestämde jag mig för Norrköping och priser på både SJ och på Swebus kollades. Jag blev rätt irrriterad bara på bokningstjänsterna på internet, då jag dels inte alls kunde välja en Swebus-avgång som tur eller returresa på SJs sida, trots att de rekommenderade dessa på sidan, samt att Swebus bokningstjänst verkade ligga nere eller något sånt, för jag försökte boka med mitt kreditkort 4 ggr och följde varje instruktion rätt, fast utan att det fungerade. Nu hade jag en knapp halvtimme på mig. Jag plockade med mig värdesaker och kamera, kopplade ur laddare ur uttag osv., låste dörren och lubbade ner till tuben. Åkte till Hötorget och sprang hela vägen till CT och lyckades då få en biljett på 14.05 bussen mot Kalmar. Det var verkligen på håret, men jag visste att jag hade en god chans och den fick jag inte missa. ;)

OBS! Första delen innehåller endast bilder ifrån området precis utanför Norrköping Cs stationshus.


Här var fordonet som jag fick åka ned med i drygt 2 timmars tid, nämligen Swebus 6770.


Foto från stationen på Norra Promenaden i västlig riktning. Spårvagnarna på bilden dyker upp här nedan.




M97 66 blev väldokumenterad.


Veolia Transport 0865 på linje 113 mot Kvarnberget. Vilken fegis till förare... :P Visst, han får gärna leka struts genom att hålla en hand för ansiktet, istället för att som en riktig struts stoppa ner huvudet i sanden och därmed tro att faran är över. Föraren lyckades inte undkomma min kameralins ändå.  ;)



En av vagnarna i Norrköping av modell M06, blev dokumenterad genom vagn 34.


Sista bild i denna del blir bilden på denna Volvo 8700-boggie, tillhörande Bråviksbuss i Kolmården, dit även bussen är på väg.










riiga

Fina östgötabilder! Väntar med spänning på nästa del  :)

Andreas

Citat från: riiga skrivet 25 april 2010, 23:13:35 PM
Fina östgötabilder! Väntar med spänning på nästa del  :)

Tack, men den ligger ju redan uppe!  :D