En 36XX-buss hos Swebus

Startat av virtual1, 01 januari 2009, 20:31:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...å det här får avsluta kvällens bunch =)


Bussmicke

Va,  ger du redan upp?
Var ju en kul utmaning vi körde..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 01 januari 2009, 20:33:35 PM
Va,  ger du redan upp?
Var ju en kul utmaning vi körde..


Kommer mera i morgon =) -måste ju få suga lite på karamellerna!

Sundås

Lite flyt ska man ju ha. Lyckades få en 35xx och en 36xx på bild samma dag, dessa är de enda jag har i de nummerserierna.. :)

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik

Jag får suga på halstabletter  ;D


Bussmicke

Varför frysa när det finns Sommarvärme...


Swebus 3652 Bromstens skola 5/8 2003
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


virtual1

Citat från: Yujin Zhang skrivet 01 januari 2009, 21:03:40 PM
...

Funderade på att först visa en bild på 3687 själv, men ångrade mig, men nu bröt du ju isen s.a.s. så här kommer den ändå ;-)


Janne Rickman



Swebus 3662 vid någon av bandyfinalerna i Uppsala
/Janne

Cyklisten

I Lund för tre år sedan: Swebus 3661


Ersa


Buss-Anders

3685 i Kalmar. Där står den på andra sidan av gamla stadsbussrampen i avvaktan på vidare transport efter att vi fått våra nya bussar. Undrar var den har hamnat nu...

Vad jag gillade att köra den typen av Volvobussar.
Enkla, rymliga, personliga.. lite slitna och ålderstigna men jag gillade dem i alla fall.
Dubbla strålkastare fram, bra drag i motorn. Plats för en rejäl chaufförsväska vid förarplatsen.
Kassaväskan satt i bekväm höjd bredvid en och inte nere vid golvet.
Startade och gick bra..... pålitliga

Nu har vi  snart bara kvar några av våra nygamla s.k 63xx-vagnar. Underbara att köra men eftersom de bara har tvåpunktsbälte så ska de bort. De som får ta över dem får verkligen fina bussar. En av dem har redan gått till Norge. Som tur är så har vi fått några Volvo låggolvare som går i landsortstrafiken. De är mycket bra att köra.

Annars är det mest MAN.

Behöver jag tillägga att jag gillar att köra Volvo...

Mvh
Buss-Anders

Sundås

Citat från: Buss-Anders skrivet 06 januari 2009, 21:47:54 PM
3685 i Kalmar. Där står den på andra sidan av gamla stadsbussrampen i avvaktan på vidare transport efter att vi fått våra nya bussar. Undrar var den har hamnat nu...

Vad jag gillade att köra den typen av Volvobussar.
Enkla, rymliga, personliga.. lite slitna och ålderstigna men jag gillade dem i alla fall.
Dubbla strålkastare fram, bra drag i motorn. Plats för en rejäl chaufförsväska vid förarplatsen.
Kassaväskan satt i bekväm höjd bredvid en och inte nere vid golvet.
Startade och gick bra..... pålitliga

Nu har vi  snart bara kvar några av våra nygamla s.k 63xx-vagnar. Underbara att köra men eftersom de bara har tvåpunktsbälte så ska de bort. De som får ta över dem får verkligen fina bussar. En av dem har redan gått till Norge. Som tur är så har vi fått några Volvo låggolvare som går i landsortstrafiken. De är mycket bra att köra.

Annars är det mest MAN.

Behöver jag tillägga att jag gillar att köra Volvo...

Mvh
Buss-Anders


Tidigare stod där ju en hel drös Swebuslackade Volvobussar där. När jag väl kom dit för att fota var det bara två kvar, plus 4462.

Personligen tycker jag de nya lågentrévagnarna till landsortstrafiken är väldigt högljudda att åka i som passagerare. Men de är snygga. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

j-a

Citat från: Buss-Anders skrivet 06 januari 2009, 21:47:54 PM
3685 i Kalmar. Där står den på andra sidan av gamla stadsbussrampen i avvaktan på vidare transport efter att vi fått våra nya bussar. Undrar var den har hamnat nu...

Vad jag gillade att köra den typen av Volvobussar.
Enkla, rymliga, personliga.. lite slitna och ålderstigna men jag gillade dem i alla fall.
Dubbla strålkastare fram, bra drag i motorn. Plats för en rejäl chaufförsväska vid förarplatsen.
Kassaväskan satt i bekväm höjd bredvid en och inte nere vid golvet.
Startade och gick bra..... pålitliga

Nu har vi  snart bara kvar några av våra nygamla s.k 63xx-vagnar. Underbara att köra men eftersom de bara har tvåpunktsbälte så ska de bort. De som får ta över dem får verkligen fina bussar. En av dem har redan gått till Norge. Som tur är så har vi fått några Volvo låggolvare som går i landsortstrafiken. De är mycket bra att köra.

Annars är det mest MAN.

Behöver jag tillägga att jag gillar att köra Volvo...

Mvh
Buss-Anders

Har ni kvar 48 och 55 vagnarna än då?

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg