Skånes snyggaste låggolvsbussmodell [Bild]

Startat av bjalle, 09 oktober 2008, 17:52:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göransson

Bara funderar...
Sitter inte höger spegel onödigt högt?
Klart den inte ska slå ner folk på hållplatsen men den ser högt placerad ut....
/Magnus

Simon Bertilsson

Citat från: Göransson skrivet 10 oktober 2008, 00:48:02 AM
Bara funderar...
Sitter inte höger spegel onödigt högt?
Klart den inte ska slå ner folk på hållplatsen men den ser högt placerad ut....
/Magnus

Ur förarsynpunkt, jo. Men som sagt, annars är den ivägen för påstigande. Speciellt vid trånga trottoarer.

Ivo

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 oktober 2008, 18:02:50 PM
Ja, det måste jag absolut hålla med om...och inte bara Skånes...bussmodellen är jäkligt lyckad över huvud taget tycker jag.

//Uffe



:D Denna är jättefin provsatt den i onsdags. Lätt att hitta alla knappar. Hoppas den är lika skön att köra som våra MAN ledgasbussar är. EN hemma nu fattas bara de andra 29 vagnarna. Just denna buss skall ställas ut på mässan i Göteborg.  ;D
Ivo

henrik_l

riktigt snygg bild Björn!!! Den ha du lyckats riktigt riktigt bra med!! :)

bjalle

Citat från: henrik_l skrivet 10 oktober 2008, 20:11:58 PM
riktigt snygg bild Björn!!! Den ha du lyckats riktigt riktigt bra med!! :)

Tack så mycke, blev nöjd själv också för ovanlighetens skull

Jacob

tycker uppsalas sätt att sätta backspeglarna på är stilrent. dessa vagnar skulle bli ännu snyggare om man skrotade de nästan kvadratiska speglarna. ser också att takkåpan är annorlunda på den röda bussen.
Särskrivning är en dödssynd!


yngrot

Gastankar på taket gör inte bussen direkt snygg :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon Bertilsson

Citat från: yngrot skrivet 11 oktober 2008, 18:02:08 PM
Gastankar på taket gör inte bussen direkt snygg :P

Det kanske inte är den läckraste detaljen man kan ha på en buss, men jag tycker de har gjort det bästa av det. De smälter in fint. :)

Optimal

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 09 oktober 2008, 21:22:46 PM
Det där var nog dagens överdrift tror jag.
Var själv i Kalmar igår och pratade såväl med förare som med verkstadspersonal som trafikledning, och över lag verkar man vara väldigt nöjd med bussarna.
Tusentals småfel har INGEN buss - även om dörrarna krånglar en del på dom. Dock är det ibland lite SBR - skit bakom ratten som tillverkar en del av krånglet av ren okunskap - även om det har sina tekniska orsaker as well.

Dessutom säljer MAN-modellerna bra - och var dom totalt värdelösa som det verkar på dig eller den du talat med så vore det väldigt väldigt konstigt.

Alla bussarna var i trafik, förutom en - så skulle man ha sjukskrivningar för att man inte vill köra dom har jag svårt för att se. Men det är ju klart - det finns ju vissa förare som precis som en del här på forumet - inte tål något som är nytt och annorlunda.

Nej, åtminstone jag är väldigt positivt inställd till dessa bussar - bra design, funktionell arbetsplats, inga flygplansdesignade rader med knappar, utan helt enkelt det som behövs.

Vad gäller konfiguration på stolar eller på förarstolens placering är det helt upp till företaget som beställer bussen att bestämma - och har således egentligen inget med själva bussen i grunden att göra.

På dessa MAN som kalmar skaffat så fladdrar dörrarna och motorerna rycker, känner 1 förare mycket väl och 3 mindre väl, och alla dom sa ungefär samma sak

Vad e detta för skrot dom skaffat, När får vi Scania gas. ;)

Walter

Citat från: Optimal skrivet 11 oktober 2008, 22:53:11 PM


Vad e detta för skrot dom skaffat, När får vi Scania gas. ;)

Aldrig så länge Swebus kör
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!