Dokument: Busslink 5163

Startat av Jonas M. Bobjörk, 16 mars 2008, 15:25:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Nico skrivet 18 mars 2008, 03:04:40 AM
För Råstas del brukar dessa pärmar, förutom linjeförteckningar, även innehålla terminalkartor, listor med koder till pauslokaler och annan användbar information för nytillkomna. Dessa pärmar brukar delas ut tillsammans med väska och stämpel i samband med att man börjar. 

Hmm... terminalkarta hade varit bra. Har kört fel några gånger. Och ändå är inte Ropsten så stor :)

Joachim Wansölin

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 19 mars 2008, 00:01:31 AM
Hmm... terminalkarta hade varit bra. Har kört fel några gånger. Och ändå är inte Ropsten så stor :)

http://sl.se/ficktid/karta%2Fvinter/vTermRopsten.pdf:)

Jonas M. Bobjörk

Iofs en bra karta. Men linje 221 saknas. Går från läge A. Har jag kommit fram till den hårda vägen :)

Nico


Många terminalkartor som nås denna väg (överlag är de även svåra att hitta på SL:s hemsida) är inte uppdaterade på bra länge. De kartor som används i t.ex. våra pärmar har i många fall blivit korrigerade med typ Tipp-Ex ett flertal gånger och besked har getts om att SL är på G att se över dessa. I fallet med Lidingö så har det väl även kanske inte bedömts som så angeläget då man inte angör så många terminaler (förutom Ropsten så är det väl egentligen bara Karolinska sjukhuset och Tekniska högskolan?), men det skadar ju aldrig att kunna kolla en liten extra gång vid behov. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas M. Bobjörk

Karolinska Sjukhuset vet jag var man stannar. Utom när man flyttade den mitt under passet :)