27/2 - Storuman, Ensamheten, Kaskeloukt... (Bilder)

Startat av Patrik, 08 mars 2008, 16:05:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Den här dagen skulle bli extra speciell, att åka till Ensamheten i en splitterny buss som kom som en riktig överraskning när Åke kom körandes till Storuman.






































Bussmicke

Trevligt, man märker att det börjar bli alldeles för modernt upp i norr..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 08 mars 2008, 17:07:00 PM
Trevligt, man märker att det börjar bli alldeles för modernt upp i norr..

Tack!
Ja, det börjar ju bli det, men man är väldigt stolta över sina bussar. Åke nästan älskade sin nya buss.

Cero

Det är trevliga bilder du visar från vår norra landsända. Mängden snö påminner om hur långt landet faktiskt är och storleken gör ju också att det i vissa stycken är ganska stora kulturskillnader och livsförutsättningar mellan norr och söder. Själv har jag genom åren träffat, arbetat med och blivit bekant med många norrlänningar och jag har också tillbringat en del tid där. Det är trevliga människor och man blir alltid väl mottagen, stockholmare som man är. Det är också med stor fascination och med intresse man besöker den norra landsänden. Ändå måste jag säga att det smyger sig in något ångestladdat och vedmodigt i bilder som dina med en ensam buss, någon enstaka person, snöhögar och ett ensligt hus. Eller ett ensamt hyreshus i mörkret. Det är väl antagligen storstadsvanan som kommer in där. Tack för bildvisningen iallafall. Personligen tar jag gärna del av mer, både från landsbygd och storstad.

Patrik

Tack!
Norrland är helt klart fascinerande och allt de med ensamma bussar, enstaka personer och ensliga hus tycker jag är otroligt spännande.

Krille

Det här blev mitt favoritsvep, vägskälsbilder är kungligt.
Finns det nån liten busslinje du inte åkt i Norrbotten ännu?
Helt sjukt va bra å trevliga bilder.

/K

Patrik

Citat från: Krille skrivet 08 mars 2008, 18:48:26 PM
Det här blev mitt favoritsvep, vägskälsbilder är kungligt.
Finns det nån liten busslinje du inte åkt i Norrbotten ännu?
Helt sjukt va bra å trevliga bilder.

/K

Tack!
Oja, jag har inte stannat i Överkalix, Övertorneå, Arjeplog, Karesuando, Vittangi, Soppero m.m. än så det finns en del kvar, jag har ju den där linjekartan nu  ;)

Bussmicke

För att inte tala om biljettpriserna där uppe, rena rånet..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 08 mars 2008, 18:53:32 PM
För att inte tala om biljettpriserna där uppe, rena rånet..

Usch ja, jag får passa på medans jag åker som ungdom.

Bussmicke

Ja sedan blir det fattigt.

När du har åkt till allt, vad ska du då göra?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 08 mars 2008, 19:03:56 PM
Ja sedan blir det fattigt.

När du har åkt till allt, vad ska du då göra?

Då ska jag gå i pension, näää men det kommer ju ta så lång tid så finns det alltid nåt nytt och intressant.

Jona

3vligt bildsvep. Nu blir man ju sugen på en resa till Norr.... hmmmm. Vi diskuterade förut jag och Jacke och nu senast jag och Krille om vad som är varje fotografs egenhet och fota bortsätt bussar då. Krille har Ödehus, Bussmicke har Runstenar och du Patrik, du har Norrland....

/Jona
MVH Filosofen Jona

Patrik

Tack! Kan ju inte säga att jag är besviken över att ha norrland  ;)

Henrik Palmqvist

Kul med bilder från Norra Sverige. De verkar ju ha stor kärlek till Volvo (Carrus) där uppe. Utan allt för stora förändringar är det en bussmodell som jag tycker har stått sig bra i många år. / Henrik