Linje 40 Örnsköldsvik - Östersund, den hade ju KR Trafik förr men numera Byberg & Nordin, när tog dom över linjen då deras nya Volvo började rulla idag fredag..
heter inte firman Transdev idag?
Björks o Byberg delades ju upp innan försäljningen till Transdev, i Norrland är det väl bara det som KR Trafik på papperet körde i Umeåtrakten som gick med i försäljningen, resterande sköts av "gamla Byberg Nordin"
Björks o Bybergs trafik i Hälsingland och Gävleborg fördes ju först över till VS & Persson som sedan såldes till Transdev, denna trafik ska drivas under Merresors namn om man ska tro vad som stått i rekryteringsannonser.
Men det finns ju skribenter här som kan redogöra betydligt bättre än undertecknad om detta.
KR Trafik har iaf fortsatt att utföra sin trafik i Öviksområdet även efter försäljningen till Transdev. Vad jag hört så ska ju bara alla dessa dotterbolag försvinna och personalen flyttas till moderbolaget - Transdev.
Det är inte KR trafik som kör i Övik. Byberg & Nordin har tagit över trafiken från KR trafik sedan 2014! Nu har Byberg & Nordin hela trafiken!
Går det fortfarande godsbuss på Tvärflöjten?
Enligt uppgift så rullar inga gods bussar längre på Tvärflöjte n.
Behövs ju inte när Jämtland la ner Bussgods och Västernorrland velar mellan att lägga med eller sälja till Västerbotten...
Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Att Bussgods i Västernorrland sitter på "pottkanten" var mer än jag visste om. Dras de också med lönsamhetsproblem, eller vill trafikhuvudmannen endast fokusera på persontrafiken?
Lönsamhetsproblem, skapades väl lite av att Jämtland la ned...
Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
Citat från: Ugglan skrivet 11 januari 2021, 21:05:54 PM
Att Bussgods i Västernorrland sitter på "pottkanten" var mer än jag visste om. Dras de också med lönsamhetsproblem, eller vill trafikhuvudmannen endast fokusera på persontrafiken?
I Västernorrland fokuserar man varken på gods- eller persontrafiken.