Bussnack som APP

Startat av Jona, 19 oktober 2011, 23:27:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Forslund

Citat från: Björn Ax skrivet 20 oktober 2011, 13:07:28 PM
Nja ständigt jobb är det väl inte. När det kommer en ny uppdatering av tapatalk är det ju bara att kopiera över filerna till tapatalk mappen och sen är det klart. Kommer även ut mail när det finns en ny uppdatering så man inte ska missa den.

Jaja. Var bara en ide. Ni lär ju knappast vilja att någon frivillig gör detta då det krävs admin-rättigheter för att fixa det.

Om du är beredd att på frivillig basis fixa detta o se till att det funkar kan det nog diskuteras.

the0fiskis

#16
Citat från: Bussföraren skrivet 20 oktober 2011, 09:30:24 AM
Rekommenderar er admins att undersöka de säkerhetsrisker som finns med denna plugin och hur det kommer att ställa sig med kompabiliteten med senare uppdateringar i SMF.

Det finns ju en orsak att ett så välkänt forum som Sweclockers har sagt NEJ till appen ifråga....
men många forum bland annat XDA (stort tekink forum) avänder en egen licens för appen

Citat från: Björn Ax skrivet 20 oktober 2011, 01:53:36 AM
Jodå det finns ett tillägg som heter tapatalk. Det är gratis för forumadmin att lägga in men kostar pengar att köpa appen i market eller app store.

Det är väldigt mycket enklare att använda denna app istället för att surfa in via webbläsaren på smarttelefonen.

Finns dock inte på denna sida. Admin brukar inte vara så positiva att lägga till flera tillägg på denna sida.

Jag skulle dock bli oerhört glad om denna lades till här så blir det mycket enklare att besöka denna sida via android, iOS eller symbian.
jag tycker det skulle vara jätte bra det är enkelt att navigera ect.
tror det inte är så jätte stor säkerrisk ijämfört med surfa på vanlig anslutning hppt.

jag röstar för förslaget (och till andorid kan man få det grattis (inte lagligt så säger inget mer) men till samsung galaxy s1/2 är programet grattis (samsung app store)
http://www.tapatalk.com/


Ersa

Dock måste detta klart och tydligt komma fram:
  • Appen är inte framtagen av SvOF, utan på idéell basis. Appen används på egen risk.
  • SvOF och administratörerna på forumet Buss-snack har inget som helst ansvar för eventuella fel och säkerhetsbrister i appen, och kan inte ha någon supportverksamhet.
  • SvOF har inget ansvar att utveckla, uppdatera eller åtgärda appens programvara.

swedebear

Citat från: the0fiskis skrivet 20 oktober 2011, 17:33:10 PM
men många forum bland annat XDA (stort tekink forum) avänder en egen licens för appen
jag tycker det skulle vara jätte bra det är enkelt att navigera ect.
tror det inte är så jätte stor säkerrisk ijämfört med surfa på vanlig anslutning hppt.

jag röstar för förslaget (och till andorid kan man få det grattis (inte lagligt så säger inget mer) men till samsung galaxy s1/2 är programet grattis (samsung app store)
http://www.tapatalk.com/



Det finns en gratisversion av Tapatalk, dock kan man inte posta med den om jag har förstått saken rätt, dvs read-only
"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 20 oktober 2011, 20:45:34 PM
Dock måste detta klart och tydligt komma fram:
  • Appen är inte framtagen av SvOF, utan på idéell basis. Appen används på egen risk.
  • SvOF och administratörerna på forumet Buss-snack har inget som helst ansvar för eventuella fel och säkerhetsbrister i appen, och kan inte ha någon supportverksamhet.
  • SvOF har inget ansvar att utveckla, uppdatera eller åtgärda appens programvara.

Genom att mjukvaran kommer att finnas på SVOF:s server så lär ju ansvaret både mot serverägaren som mot andra hamna på just SVOF

Problemet är ju att uppdaterinagrna av SMF och Tapatalk måste skötas i fas för att inte en av dessa ska tappa i funktionalitet, och dessa utvecklingar går rasande fort, men eftersom det verkar finnas många som är intresserade av detta borde det finnas dem som vill hålla på och mecka med detta framöver.

the0fiskis

Citat från: swedebear skrivet 20 oktober 2011, 21:56:53 PM
Det finns en gratisversion av Tapatalk, dock kan man inte posta med den om jag har förstått saken rätt, dvs read-only
den för andoird är borta pga någon andledning...

Tonniiie

Hade varit riktigt skoj med en APP för Bussnack :)

Björn Forslund

Citat från: Tonnie skrivet 28 oktober 2011, 09:59:07 AM
Hade varit riktigt skoj med en APP för Bussnack :)

Kanske blir din önskan uppfylld snart, vi har förstärkt vår stab med en ny medarbetare som bl a ska jobba med detta!

Jona

Citat från: Björn Forslund skrivet 28 oktober 2011, 10:01:13 AM
Kanske blir din önskan uppfylld snart, vi har förstärkt vår stab med en ny medarbetare som bl a ska jobba med detta!

Tack för allt gensvar, ska nu bli intressant och se hur väl ni lyckas med detta. Tack för allt.

/Jona
MVH Filosofen Jona

the0fiskis

sen finns det ochså säkert en helt uppsjö av programerare som kan tänkas göra det utan stora kostnader
http://www.swedroid.se/forum/ (andorid forum) där det finns en del "programerare" som kan hjälpa till...


men jag skulle föredra tapatalk

virtual1

Citat från: Björn Forslund skrivet 28 oktober 2011, 10:01:13 AM
Kanske blir din önskan uppfylld snart, vi har förstärkt vår stab med en ny medarbetare som bl a ska jobba med detta!

Fick en förfrågan i går om jag ville veta mer om TapATalk för Android då jag surfade in på bussnack på mobilen igår, så är det igång?

Björn Ax

#26
Citat från: virtual1 skrivet 29 oktober 2011, 10:36:21 AM
Fick en förfrågan i går om jag ville veta mer om TapATalk för Android då jag surfade in på bussnack på mobilen igår, så är det igång?

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=48917.0

Bussmicke

Tapatalk verkar okej men får ju massa gamla trådar och sen verkar mycker stå som 1/1 1970 eller liknande
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjorn_k

Plus att jag tycker vanliga forat går snabbare i Safari än tapatalk-versionen...

Björn Ax

Citat från: Bussmicke skrivet 01 november 2011, 00:16:35 AM
Tapatalk verkar okej men får ju massa gamla trådar och sen verkar mycker stå som 1/1 1970 eller liknande

Håller på att titta på detta och får se vad som orsakar detta.

Citat från: bjorn_k skrivet 01 november 2011, 09:59:42 AM
Plus att jag tycker vanliga forat går snabbare i Safari än tapatalk-versionen...

Ingen aning då jag inte använder safari, dock är tapatalk mindre trafikintensivt om man nu har ett mobilabb utan fri surf.