Fotografen är synlig - livsfarligt?

Startat av Mikey, 19 oktober 2011, 16:38:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Timmer bilar är oftast inge problem att möta de håller ut ,, men den manövern med en ledvagn  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Dörrbroms

Citat från: Robert T skrivet 01 november 2011, 11:20:41 AM
Den som har minst antal leder i ekipaget ska backa. Alltså du med bussen ska backa om du möter ett timmerekipage.
Så enkelt är det!

Mja, förmåga hör också dit. Jag vet inte vad du kör och vart du kör men här ute i Roslagen är det vanliga landsvägsbussar, vissa mindre terränggående än andra, på småvägar med ibland väldigt mjuka dikeskanter. Kör för nära och du hamnar på underredet. Jag har gjort det.

Men det är sällan det är krångel med timmer- eller lastbilar oavsett antal leder. Privatbilar med hästsläp är värre, och skinande fina husbilar.

Dörrbroms

Citat från: Omnilasse skrivet 01 november 2011, 10:02:37 AM
Att många bussfotografer också har mycket professionella kameror (även om nästan var och varannan har det nuförtiden), gör det ju inte heller mindre misstänksamt.

Jag minns fortfarande att min första tanke var att det var ett gevär som han siktade mot mig, sen såg jag att det var en kamera och att det var mitt ansikte han tog på. När jag passerade honom uppfattade jag att det var en pressfotograf och såg mig själv uppslagen över helsida med krigsrubrik i stil med "SKANDAL VID SJUKHUS! BUSSAR KÖR ÖVER BARNVAGNAR!!".

Först senare kom jag på att det finns vissa tokar som postar här. :-)