Huvudmeny

Pappersbussar!

Startat av mjtag, 05 juli 2010, 16:12:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mjtag

Citat från: bussfan skrivet 09 augusti 2010, 09:29:58 AM
varför inte göra en swebus express buss då med gamla färgsättningen?
Det vore säkert något men jag gör mest lokaltrafiksbussar för närvarande, men vi får se i framtiden.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

mjtag

#31
Hejsan!
Här kommer en ny buss som jag gjort idag och nu har jag för första gången försökt efterlikna en riktig buss. Efter lite funderande valde jag att göra en av dom lokaltrafiksbusstyper som jag upplever får mest uppmärksamhet här på forumet, nämligen Scania Maxi. Resultatet blev kanske inte så lyckat men jag tycker det blev hyfsat likt i alla fall, efter att ha studerat flera Maxi bilder här på forumet. Har inte byggt ihop bussen ännu då jag har lite brist på färg i skrivaren men jag ska byta färgpatroner snart.
Precis som tidigare är mallen fri att använda, modifiera osv.

Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

Leo

Citat från: mjtag skrivet 11 augusti 2010, 23:10:05 PM
Hejsan!
Här kommer en ny buss som jag gjort idag och nu har jag för första gången försökt efterlikna en riktig buss. Efter lite funderande valde jag att göra en av dom lokaltrafiksbusstyper som jag upplever får mest uppmärksamhet här på forumet, nämligen Scania Maxi. Resultatet blev kanske inte så lyckat men jag tycker det blev hyfsat likt i alla fall, efter att ha studerat flera Maxi bilder här på forumet. Har inte byggt ihop bussen ännu då jag har lite brist på färg i skrivaren men jag ska byta färgpatroner snart.
Precis som tidigare är mallen fri att använda, modifiera osv.



Trevligt! Bussmickes favoritbuss  :)

Dock föredrar jag versionen med två framdörrar/mittdörrar och bakdörren ser lite väl smal ut, inget jag hade kommit ut igenom.  ;D

mjtag

#33
Citat från: Leo skrivet 13 augusti 2010, 09:39:31 AM
Trevligt! Bussmickes favoritbuss  :)

Dock föredrar jag versionen med två framdörrar/mittdörrar och bakdörren ser lite väl smal ut, inget jag hade kommit ut igenom.  ;D

Ja, det är ju en smakfråga. Jag hittade mest bilder på denna version när jag letade material att använda mig av så det fick bli en buss med dörrställningen 1+1+1. Vad gäller bakdörren så var det meningen att den skulle blivit lite bredare men jag glömde den punkten och kom på det när bussen var publicerad.

Scania Maxi mallen har nu bytts med bl a bredare bakdörr och några andra justeringar.
Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram

mjtag

Hejsan!
Här kommer bilder på min första byggda Scania Maxi. Jag råkade limma ena sidan någon milimeter för mycket så bussen blev lite sned och bakre linjenummerskylten blev något stor men det kan lätt justeras till framtida byggen.





Hälsningar från Martin J.

Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram