Hunden inte så pigg....

Startat av yngrot, 28 juni 2010, 22:39:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

I dag har varit den jobbigaste på länge Min hund en berner sennen tik Amanda har varit lite hängig några dagar  och i dag ringde jag veterinären fick en tid på Tisdag kl 10 men jag sa hon är väldigt dålig så då fick jag tid kl 12.30 i dag måndag... Tur var ju det för det visade sig att hon hade livmoderinflammation rätt elakartad blodvärden var väldigt dåliga Så det blev snabb färd till Jönköping djursjukhus hon var 3 tik med samma i dag .. och nu ligger hon där och jag hoppas verkligen hon fixar detta det var dessutom så illa att livmodern var sprucken och en tumör på äggstocken,, Tyvärr överlever ju inte alla hundar detta men jag hoppas Amanda klarar det för hon har alltid varit pigg..   Kan säga det varit många tårar idag...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Dson

Usch :( Sådant är mycket tråkigt. Hoppas det går bra, och håller tummarna för er och hunden.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robban

Hoppas allt går bra för er...
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Ersa

Jag vet precis vad du känner. Min dåvarande bruna labrador Sendy drabbades av just livmoderinflammation när hon var hela 11 år gammal. Chanserna var omkring 70% att operationen skulle gå bra, och det gjorde den. Redan dagen efter var hon glad.

Jag hoppas verkligen allt går vägen för Amanda, och håller tummarna för att hon fixar det här!

yngrot

Tack för era svar det värmer ..  känns väldigt tomt här hemma nu hon brukar komma och buffa på mig lite då och då när hon tycker att husse ska gosa lite med henne och inte sitta här och läsa "snacket" ... ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

Jo visst är det bra vård även för de med 4 ben... :)   och visst tror jag Amanda fixar detta men innan man fått höra det så är det ju lite jobbigt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Danne B.

Usch så jobbigt!!! :( Hoppas allt går bra!!!

//Danne

Ersa

Ska man inte ha vaplar på sin tik kan man lika gärna sterilisera dem. Detta lär minska risken för livmodersinflamation rejält, enligt min veterinär.

yngrot

Helt rätt Ersa men från början hade vi Amanda på foder då hon var tänkt som avelstik men av nån anledning så ville hon inte vara med på såna saker  ;D  Envis har hon alltid varit som alla av det "täcka"  könet kan vara... ;D  Efter några år så gav uppfödaren upp dessa avelsideer och vi köpte lös Amanda .. Dumt nog tänkte man ju inte på att göra något åt det då ... Men det är ju alltid lätt att tänka så när man har facit i hand...

Nu är det bara hoppas på bra nyheter från djursjukhuset under dagen som kommer....
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

Alla ingrepp är ju en risk... 


Fick samtal från djursjukhuset nyss och prognosen är att Amanda blir kvar minst ett dygn till .  Hon är rätt medtagen än och orkar inte resa sig upp och lite hjärtproblem men de har läget under kontroll..  Första natten är ju värst så jag hoppas se henne snart igen..För hundens bästa är det i princip besöksförbud för matte och husse...Då jag saknade hund hemma i dag så tog jag promenad till uppfödaren och de var väldigt förvånade se mig utan hund...  men jag kunde ju berätta och då tyckte de ju det var rätt ok ändå och så fick jag gosa med deras lite vilket var skönt.. :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Min fars beagle Pajo ber att få önska all lycka och god bättring för Amanda. Han förlorade sin fosterbror August för två månader sedan då denne i en ålder av 15 år och en månad gick bort efter en hjärnblödning.



Jag instämmer och hoppas att det går bra.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Pajo ser ju pigg ut iaf...  och det verkar som Amanda är något piggare jag ringde till djursjukhuset i kväll och då var sköterskan inne hos Amanda men trött var hon hon får dropp och plasma  så det är bara hoppas de får ordning på henne... hon lyfte iaf på huvet när sköterskan var där... så det kändes ju bra. :)  Däremot lät det värre vid 15.30 när veterinären ringde precis när jag skulle åka till jobbet  då hade Amanda hjärtproblem   och jag vart så chokad att jag glömde det mesta jag skulle ta med till jobbet som kort till biljettmaskin färdskrivarkort nycklar...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Danne B.

Citat från: yngrot skrivet 30 juni 2010, 02:08:26 AM
Pajo ser ju pigg ut iaf...  och det verkar som Amanda är något piggare jag ringde till djursjukhuset i kväll och då var sköterskan inne hos Amanda men trött var hon hon får dropp och plasma  så det är bara hoppas de får ordning på henne... hon lyfte iaf på huvet när sköterskan var där... så det kändes ju bra. :)  Däremot lät det värre vid 15.30 när veterinären ringde precis när jag skulle åka till jobbet  då hade Amanda hjärtproblem   och jag vart så chokad att jag glömde det mesta jag skulle ta med till jobbet som kort till biljettmaskin färdskrivarkort nycklar...

Hoppas verkligen allt går bra för dig med henne! Vet hur det är att ha ett sjukt djur, man blir helt förstörd!!! Håll oss underrättade! Vi är nog ganska många här nu som tänker på er!

//Danne

scaniaolsson

Önskar dig lycka till.
Pajo ser ju pigg ut i alla fall, med glimten i ögonen som bara en beagle kan ha. Dessutom som alltid med en beagle, flag.. förlåt svansen i topp !
Ja jag är beaglefrälst, det har jag sagt förr.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.