Huvudmeny

Victoria Tower

Startat av Mr G, 01 mars 2010, 20:38:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G


100125


100301

Victoria Tower under byggnation vid Kistagången, Stockholm. 33 våningar ska det bli till slut.
吉先生

Ersa

Blir det ett nytt foto per våning, och alltid med en 178 ute i kanten? ;)

Mr G

Något åt det hållet. Fast varje våning vet jag inte. Det är 35 dagar mellan bilderna och det ser ut som om man har byggt upp sig två eller tre våningar under den tiden. Ska försöka titta förbi en gång i månaden iallafall. Frågan är väl hur länge jag kommer att få med hela husets höjd från den här utgångspunkten. Kan eventuellt behöva göra en omgruppering för fotoplatsen senare.

Och en buss är alltid roligt att få med på ett hörn, så jag väntar gärna några minuter tills det dyker upp en. Förresten passerar det minst tre busslinjer på den aktuella platsen, så det kan nog dyka upp något annat i kanten än en 178:a nästa gång.


100212 ur en annan vinkel
吉先生

Mr G

吉先生

Mr G

吉先生

Mr G

吉先生

Mr G

吉先生

Bengt Jönsson

Vem bygger och VEM betalar?
:o :o

/B

Björn Forslund

Citat från: Bengt Jönsson skrivet 16 juni 2010, 08:30:18 AM
Vem bygger och VEM betalar?
:o :o

/B

Kanske det byggföretag vars namn syns på skylten i nedre vänstra hörnet? Ägare är väl något privat fastighetsbolag.

Mr G

Det är PEAB som bygger huset. JM-skylten avser den uppgrävda gatan tror jag. Vad man gör där, och om det har nåt samband med bygget av Victoria Tower eller inte, vet inte jag.  Arthur Buchardts AB Invest AS är det som står för fiolerna iallafall. Norska oljepengar då kanske? Den största delen av huset kommer att tillhöra Scandic Hotel, men det skall också rymmas 10 våningar kontor i barren.
吉先生

Mr G

吉先生

Mr G

吉先生

Mr G

吉先生

Bussmicke

Spännande bildserie, fortsätt gärna tills det är klart
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr G

吉先生