Huvudmeny

Fler bussforum?

Startat av Carl W, 13 oktober 2009, 16:05:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl W

Är det någon här som känner till om det finns fler bussforum än Bussnack? Jag saknar ett bussforum med högt i tak, där man även kan diskutera exempelvis sport och grogg. Ett forum där man inte diskuterar vagnsnummer eller bussar som byter garage och där skribenterna har lite fler intressen än bussar.

Johan B

Tycker det låter som om trådskaparen söker något i stil med Mötesplatsen eller Facebook. Ett bussforum är väl ett ett bussforum just därför att vikten skall ligga vid just diskussioner kring bussar. Eller har jag missförstått något?! Att sedan vissa tycker det intressanta ligger i fotograferande och att lista bussar hos olika företag medan andra föredrar den tekniska biten eller bara vill dela med sig av åsikter och erfarenheter är ju det som skapar bredd. Debatten om allas rätt till sitt eget intresse har vi haft förr och om jag inte missminner mig så var trådskaparen inblandad där också. De flesta skribenter här har garanterat andra intressen än just bussar men dem diskuterar man inte här. Svaret på varför finnes i forumnamnet. Om man nu vill prata något helt annat än buss med kollegor från bussvärlden (misstänker att det är det Carl är ute efter) görs väl detta lämpligtvis i "Ordet är fritt". Där borde väl fö. denna tråd vara placerad även om jag inte hör till typen som stör mig på att inlägg hamnar tokigt ibland. Ett "bussforum" med mer högt i tak än detta existerar nog inte. Tag i beaktande att man upplåter avdelningar för både väg-, lastbils-, och "ordet är fritt"-diskussioner. Som redan nämts, alternativet är än mer renodlat mot bussbiten.

jocke

www.flashback.info

Inte så mycket bussforum men högt i tak :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Carl W

Citat från: Johan B skrivet 13 oktober 2009, 17:07:11 PM
Tycker det låter som om trådskaparen söker något i stil med Mötesplatsen eller Facebook. Ett bussforum är väl ett ett bussforum just därför att vikten skall ligga vid just diskussioner kring bussar. Eller har jag missförstått något?! Att sedan vissa tycker det intressanta ligger i fotograferande och att lista bussar hos olika företag medan andra föredrar den tekniska biten eller bara vill dela med sig av åsikter och erfarenheter är ju det som skapar bredd. Debatten om allas rätt till sitt eget intresse har vi haft förr och om jag inte missminner mig så var trådskaparen inblandad där också. De flesta skribenter här har garanterat andra intressen än just bussar men dem diskuterar man inte här. Svaret på varför finnes i forumnamnet. Om man nu vill prata något helt annat än buss med kollegor från bussvärlden (misstänker att det är det Carl är ute efter) görs väl detta lämpligtvis i "Ordet är fritt". Där borde väl fö. denna tråd vara placerad även om jag inte hör till typen som stör mig på att inlägg hamnar tokigt ibland. Ett "bussforum" med mer högt i tak än detta existerar nog inte. Tag i beaktande att man upplåter avdelningar för både väg-, lastbils-, och "ordet är fritt"-diskussioner. Som redan nämts, alternativet är än mer renodlat mot bussbiten.

Snarare något i stil med Svenskt Tågforum, som det var tidigare.

Ersa

Citat från: Carl W skrivet 13 oktober 2009, 18:05:24 PM
Snarare något i stil med Svenskt Tågforum, som det var tidigare.

Aha! Halvseriösa fordonsdebatter blandat med inlägg om öl, där alla medlemmar verkar ha tagit sina namn ur MAD-tidningar? 8)

Bussmicke

Citat från: jocke skrivet 13 oktober 2009, 17:58:45 PM
www.flashback.info

Inte så mycket bussforum men högt i tak :)

Det där är Knäppskalleforum
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Citat från: Carl W skrivet 13 oktober 2009, 16:05:38 PM
Är det någon här som känner till om det finns fler bussforum än Bussnack? Jag saknar ett bussforum med högt i tak, där man även kan diskutera exempelvis sport och grogg. Ett forum där man inte diskuterar vagnsnummer eller bussar som byter garage och där skribenterna har lite fler intressen än bussar.

Du undrar om det finns fler bussforum, där man inte diskuterar vagnsnummer eller bussar som byter garage. Hur hänger det ihop? ::)

jonas a

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2009, 19:15:27 PM
Det där är Knäppskalleforum


Kan inget annat än att hålla med till 100%.

Muk

Det vore väl tragiskt om man skulle behöva hänga upp hela sitt sociala liv på ett enda internetforum.

jo1

Märkligt att man hänger ut Flashback som ett knäppskalleforum, finns många "seriösa" diskussioner där med, som många inte tror... Man kastar ju lite sten i glashus när man säger så, finns många som tycker det är knäppt att fota bussar också...
Dock förstår jag inte varför man ska diskutera grogg på ett bussforum, finns trådar om det på flashback...

Simon Bertilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2009, 19:15:27 PM
Det där är Knäppskalleforum

På Flashback finns allt från knäppskallar till fullständigt normala svenssons till genier. Ett tips är att undvika drogavdelningen och avdelningen för avvikande sexualiteter om det är knäppskallar du vill slippa.........  :-X

76

Eller så är det just dom där underbara konstiga trådarna som man kommer till Flashback för...

Carl W

Citat från: Bussmicke skrivet 13 oktober 2009, 19:15:27 PM
Det där är Knäppskalleforum

Finns väl en och annan knäppskalle här också.

Uffe D

Såväl Flashback som Svenskt Tågforum tillhör dom personliga favoriterna, Flashback för den underbara blandningen av folk och ämnen, och Svenskt Tågforum för den sköna jargongen.

Carl W

Citat från: Peter Rost skrivet 13 oktober 2009, 19:31:59 PM
Du undrar om det finns fler bussforum, där man inte diskuterar vagnsnummer eller bussar som byter garage. Hur hänger det ihop? ::)

Man kan diskutera bussar eller busstrafik utan att vara mupp. Och jag är inte intresserad av muppiga diskussioner. Jag hoppas att jag slipper ge dig exempel på sådana.