Huvudmeny

One.com

Startat av jonas a, 04 oktober 2009, 01:37:51 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jonas a

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 05 oktober 2009, 15:25:39 PM
Verkligen inga problem med one.com


Ja det är väl bara min vanliga otur som spökar.  Får se var det leder. Eller hur länge mitt tålamod varar.

jonas a

Tror jag kommit på mitt problem.
Hade jag använt ett Jalbum så hade jag inte haft WebCreator grejen att brottas med. Men nu får jag min egen enkla design iallafall.

bjalle

Citat från: jonas a skrivet 05 oktober 2009, 18:56:54 PM
Tror jag kommit på mitt problem.
Hade jag använt ett Jalbum så hade jag inte haft WebCreator grejen att brottas med. Men nu får jag min egen enkla design iallafall.

Använder själv Jalbum och är mycket nöjd med det...dessutom enkelt att uppdatera osv...

jonas a

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 05 oktober 2009, 18:59:50 PM
Använder själv Jalbum och är mycket nöjd med det...dessutom enkelt att uppdatera osv...


Jo jag har ett jalbum liggande i datorn. Men jag kände att designen var så lik alla andra sidor. MEN det finns fortfarande utrymme att byta layout.
Ska se några veckor och känna hur min lilla sida känns och tas emot av lastbilsmupparna jag känner.

Simon Bertilsson

Citat från: jonas a skrivet 05 oktober 2009, 10:17:44 AM

Jaha?

Skit bakom spakarna säger du? Ja One.com är verkligen SKIT. Sämsta skräpet jag slösat pengar på.

Nej absolut inte. Jag har haft One.com i ett par år nu, och det har aldrig någonsin strulat. Snabbt och effektivt är det!
Förvissa dig om att du känner till hur det fungerar innan du börjar kalla saker och ting för skit. Med samma logik så är ett fraktfartyg skit, eftersom jag inte vet hur man kör det.

jonas a

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 05 oktober 2009, 19:25:07 PM
Nej absolut inte. Jag har haft One.com i ett par år nu, och det har aldrig någonsin strulat. Snabbt och effektivt är det!
Förvissa dig om att du känner till hur det fungerar innan du börjar kalla saker och ting för skit. Med samma logik så är ett fraktfartyg skit, eftersom jag inte vet hur man kör det.


Lugna puckar , jag börjar lära mig men mitt tålamod är inte det bästa när det gäller datorer.

fontheking5

Citat från: jonas a skrivet 05 oktober 2009, 19:32:51 PM
Lugna puckar , jag börjar lära mig men mitt tålamod är inte det bästa när det gäller datorer.
Det är inte mitt heller så du är inte ensam  ;)

Zella

Jag har heller inga problem med one.com... men jag kan förlite

Fråga... jag har konto hos jalbum... hur får jag in det på min sida hos one.com.

dvs www.min domän.se/bilder.index.hml eller nåt sånt

Simon Bertilsson

Nej jag ska inte heller påstå att jag är något geni på det där. Jag äger ingen hemsida, utan mitt utrymme på One.com är rent lagringsutrymme. Jag laddar upp främst bilder där, som jag exempelvis visar på forum.

Mr G

Jag har haft one.com i bra många år och det funkar jäkligt bra faktiskt.  Otroligt driftsäkert känns det som. Nästan inga stopp i trafiken alls under dessa år. Billigt är det också. Jag laddar upp dagligen med gratisprogram Core FTP och det funkar bra var i världen jag än befinner mig. Jag laddar upp bilder på min hemsida varje dag året runt. Inga problem för mig att rekommendera one.com till min bästa vän.
吉先生

jonas a

Fråga.
Hur ser denna bild ut på era skärmar? För mig är den katastrof. uppladdad med WebCreator på One.com. Förminskad med IrfanView.
http://www.lastbilsbilder.se/samling.html

Möllers

Ja det kan man ser på texten på lastbilarna där ser man hur dåligt sidan är om man kollar noga allså.
Så ska det inte vara om texten är klar på din dator innan du läger upp den där.

jonas a

#27
den ser lika dålig ut på Imageschak.
http://img14.imageshack.us/img14/3079/samling.jpg

Vet inte vad jag ska göra? Är Gimp bättre. Jag har inte råd med Photoshop.

Börjar bli så desperat nu så jag överväger att bara sluta visa bilder för det blir bara skräp av all ändå.  :'(

Någonstans mellan IrfanView och sparandet i angiven mapp förstörs bilden. Har testat flera nu blir samma dåliga resultat? Fattar absolut inte ett smack?

Möllers

Innan du börja ladda ner bilden på Imageschak måste du bättra till bilden på nåt bildprogram typ IfranView ner man ska spara den kan man välja Save quality Low eller God jag har mina bilder på 100% god där så blir dom bra vet inte du göra ligga dant där sen kan man fixa skärpan där med på IfranView.

Leif D

Tycker det verkar som du komprimerar din bild väl hårt. Då blir den ju otydlig. 63kB filstorlek på en bild på 1034px × 778px, det tycker jag tyder på ganska hårt jpg-komprimering.
Komprimeringsgraden brukar gå att reglera då man sparar bilden, försök att använda mindre komprimering så ska du se att bilderna ser bättre ut. Den bildstorleken borde hamna på ca 250kB.
Mina bilder som jag gör i 800x600 px ligger runt 150-250kB.
Du kan se mina bilder om du följer länken längst ner i mitt inlägg. Jag använder jalbum och har bilderna på One.com.
För bildbehandling använder jag ACDSee oftast, för enklare jobb. Photoshop använder jag för bilder jag scannar mest o lite svårare bildbehandling.
När de gäller sån programvara så tror jag inte så många här har köpta kopior.
;-)