En lycklig Simon A

Startat av Simon A, 25 september 2009, 15:15:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lil-sis

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2009, 01:56:56 AM
Javisst! Grattis, men ta det extra lugnt de första två åren. :)
Att bli av med hela lappen pga nån mindre incident under prövotiden vill vi inte att du ska vara med om!

Att det ryktet fortfarande florerar, bland yrkesförare dessutom...  :o

Grattis Simon A!

RoTe

Citat från: lil-sis skrivet 28 september 2009, 23:29:54 PM
Att det ryktet fortfarande florerar, bland yrkesförare dessutom...  :o

Grattis Simon A!

Å nästa år bli prövotiden fem år...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::)

Dson

Citat från: RoTe skrivet 28 september 2009, 23:44:38 PM
Å nästa år bli prövotiden fem år...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::)
Gäller det även om man tagit sitt körkort, men prövotiden ännu inte gått ut?
Tog mitt B-kort i april -08, och prövotiden går således ut i april -10. Blir den då förlängd till april -13 eller gäller de nya reglerna bara de prövotider som påbörjas under nästa år?

Björn Ax

Citat från: Dson skrivet 28 september 2009, 23:55:57 PM
Gäller det även om man tagit sitt körkort, men prövotiden ännu inte gått ut?
Tog mitt B-kort i april -08, och prövotiden går således ut i april -10. Blir den då förlängd till april -13 eller gäller de nya reglerna bara de prövotider som påbörjas under nästa år?

Titta på alla hans smileys. VV kommer aldrig att ändra prövotiden till mer än 2 år.

RoTe

Citat från: Dson skrivet 28 september 2009, 23:55:57 PM
Gäller det även om man tagit sitt körkort, men prövotiden ännu inte gått ut?
Tog mitt B-kort i april -08, och prövotiden går således ut i april -10. Blir den då förlängd till april -13 eller gäller de nya reglerna bara de prövotider som påbörjas under nästa år?

Har du stängt av bildvisning eller varför ser du inte mina smileys??

Ersa

Citat från: RoTe skrivet 26 september 2009, 07:21:56 AM
Fast... Man blir ju inte av med kortet för en mindre incident bara för man har prövotid.
Enda skillnaden med prövotid är att när man väl blivit av med kortet får man ta om det. Alltså om man kör mer än 30km/h för fort t.ex.

Så var det, ja. My mistake.

Citat från: lil-sis skrivet 28 september 2009, 23:29:54 PM
Att det ryktet fortfarande florerar, bland yrkesförare dessutom...  :o

Lite onödig besk ton, va? Pröva att uttrycka dig som RoTe ovan istället.

Autotransit

Jag har haft prövotid på mitt körkort i trettifem år nu, och hittills har det gått bra ;) :D 8)

/Stellan

Björn Ax

Citat från: Verspieder skrivet 29 september 2009, 18:59:06 PM
Lite onödig besk ton, va? Pröva att uttrycka dig som RoTe ovan istället.

Nja det tyckte jag inte det va. Du ska se hur vissa skriver på ett annat forum när denna fråga kommer upp.
Varenda år kommer den frågan vid årsskiftet. Du ska bara veta vad folk är trötta på att se den frågan varje år.

Jag tror att om VV skulle ändra prövotiden skulle detta anslås på deras hemsida många månader i förväg. + i tidningar och annan media.

Autotransit

Inte gnabbas nu pojkar...skaka hand och gläds åt en ny medlem i körkortsgardet :) ;)

/Stellan

Björn Ax

Citat från: Autotransit skrivet 29 september 2009, 22:43:18 PM
Inte gnabbas nu pojkar...skaka hand och gläds åt en ny medlem i körkortsgardet :) ;)

/Stellan

Du har rätt. Jag har ju inte ens sagt grattis.  :-[
GRATTIS   8)

Ersa

Citat från: Björn Ax skrivet 29 september 2009, 22:10:19 PM
Nja det tyckte jag inte det va. Du ska se hur vissa skriver på ett annat forum när denna fråga kommer upp.
Varenda år kommer den frågan vid årsskiftet. Du ska bara veta vad folk är trötta på att se den frågan varje år.

Jag kanske har lite för låg tolerans till spydiga inlägg, vilket beror på otrevligheter i andra forum, vilket i sin tur är orsaken till att jag numera skippat många andra forum till förmån för detta mycket trevligare! :) Och nog behövs det bra information om prövotiderna.

Citat från: Autotransit skrivet 29 september 2009, 22:43:18 PM
Inte gnabbas nu pojkar...skaka hand och gläds åt en ny medlem i körkortsgardet :) ;)

Absolut! :)

Simon A

Jag vill tacka ännu en gång allihop för lyckönskningarna :) Igår hade jag familjebilen en Citroën C5 till skolan för att kunna transportera mig och några killar i klassen till exkursionen i Sunnersta. Gick jättebra trots alla idioter som kör bil i Uppsala :P

Nu väntar jag bara på att papprena på min bil, en Saab 900c sedan från -87 ska komma hem så jag kan börja köra den också. Riktigt trevlig bil att köra!

//Simon

Mattias Andersson


Grattis!

Bara o vänta in nästa bokstav nu ;D

Dson

Citat från: RoTe skrivet 29 september 2009, 06:12:51 AM
Har du stängt av bildvisning eller varför ser du inte mina smileys??
*suckar* NU ser jag dom. Ber om ursäkt, min webläsare måste ha spelat mig ett spratt...

lil-sis

Citat från: Verspieder skrivet 29 september 2009, 18:59:06 PM
Så var det, ja. My mistake.

Lite onödig besk ton, va? Pröva att uttrycka dig som RoTe ovan istället.

Lättstött?

Jag går runt och tror att yrkesförare är bättre informerade om regler etc eftersom de kört upp iaf minst två gånger, inkl två teoriprov. (I modern tid iaf).

Dessutom inte besk, förvånad. Därav den förvånade gubben.