Huvudmeny

En lycklig Simon A

Startat av Simon A, 25 september 2009, 15:15:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon A

Ville bara delge till alla här på forumet att jag idag fixade min uppkörning och numera har körkort :) Förklaringen till min lycka med andra ord.

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 25 september 2009, 15:15:03 PM
Ville bara delge till alla här på forumet att jag idag fixade min uppkörning och numera har körkort :) Förklaringen till min lycka med andra ord.

//Simon


Grattis!

Jag minns själv hur roligt det var :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Stefan P

Hej

Jag får väl också säga grattis och tänka på vad länge sedan det var man tog körkort själv.

mvh Stefan P

Autotransit

Stort grattis..och kör försiktigt  :)

/Stellan

RoTe

Grattis! Bara resten av bokstäverna kvar nu då.  ;)

Taunusch

Citat från: Simon A skrivet 25 september 2009, 15:15:03 PM
Ville bara delge till alla här på forumet att jag idag fixade min uppkörning och numera har körkort :) Förklaringen till min lycka med andra ord.

//Simon

Grattis!!! Det är en stor dag att få börja lära sig på egen hand!   :P

Simon A

Tack för gratulationerna allihop :)

RoTe: Man vet aldrig men siktar nog iaf på att ha D- kort en dag. Alltid bra att ha ifall arbetsmarknaden sviker ;D

//Simon

Ersa

Citat från: Autotransit skrivet 25 september 2009, 15:37:24 PM
Stort grattis..och kör försiktigt  :)

Javisst! Grattis, men ta det extra lugnt de första två åren. :)
Att bli av med hela lappen pga nån mindre incident under prövotiden vill vi inte att du ska vara med om!

RoTe

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2009, 01:56:56 AM
Att bli av med hela lappen pga nån mindre incident under prövotiden vill vi inte att du ska vara med om!

Fast... Man blir ju inte av med kortet för en mindre incident bara för man har prövotid.
Enda skillnaden med prövotid är att när man väl blivit av med kortet får man ta om det. Alltså om man kör mer än 30km/h för fort t.ex.

Simon A

Citat från: Verspieder skrivet 26 september 2009, 01:56:56 AM
Javisst! Grattis, men ta det extra lugnt de första två åren. :)
Att bli av med hela lappen pga nån mindre incident under prövotiden vill vi inte att du ska vara med om!
Att vara lugn ligger i min natur så det är ingen fara :) Skulle, åtminstone inte i nuläget, få för mig att börja köra fortare än hastighetsbegränsningarna. Nej, lugnt, bekvämt och mjuka inbromsningar ska det vara ;D

//Simon

Sundås

Grattis! Min prövotid gick ut i juni, så jag har inte haft mitt så länge jag heller. Det var dock en lite lustig känsla första gången man körde själv.. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

76

Lite OT, men: Dagen efter att jag tagit lappen så fick jag låna bilen om jag som motprestation lämpade av min mor vid pendeltågsstationen. När jag gjort det så slog jag på radion, och den här låten spelades:

http://www.youtube.com/watch?v=7_81PchgI7A

Vet inte om det kunde spelats en mer passande låt just då. :D

Simon A

Citat från: Sundås skrivet 28 september 2009, 16:19:28 PM
Grattis! Min prövotid gick ut i juni, så jag har inte haft mitt så länge jag heller. Det var dock en lite lustig känsla första gången man körde själv.. :)
Jag tycker det är en alldeles underbar känsla när man sitter i bilen och kör själv. Man har liksom bara sig själv att rå om, älskar det!

76: Klockrent ju ;D Jo, jag får också skjutsa runt en hel del, en syster hit, en mor dit och i lördagsnatt fick jag åka in och hämta pappa när han slutade 00.34 så vi kunde tanka bilen. Lite speciell känsla att komma rullande längs Kungsgatan mitt i natten med alla fyllon gåendes ;D Det blev till att hela tiden ha en fot ovanför kopplingspedalen och med den andra hoppa mellan gasen och bromsen. En upplevelse i sig!

//Simon

Simon Bertilsson

Ja det var verkligen en grymt skön upplevelse första gången man körde bil på egen hand!
Jag debuterade med B genom att skjutsa min gymnasielärare till Hässleholm (där han skulle hämta ner en buss) och sen köra tillbaks skolans bil till Kävlinge igen.
Första gången jag körde lastbil på egen hand, det var faktiskt första dagen på jobbet. Enormt fräckt att sätta sig i lastbilen på egen hand och styra ner de tre milen mot Eslöv. Helt själv! Det slog nog faktiskt B-debuten. :)

BMJ

Grattis, och ta det lungt i trafiken!