Huvudmeny

Pärlrallyt 2009

Startat av jonas a, 03 augusti 2009, 16:51:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jonas a

Vackert väder??

Vad är det när man behöver det?

fontheking5

Citat från: jonas a skrivet 15 augusti 2009, 12:13:56 PM
Vackert väder??
Vad är det när man behöver det?
Nej just det , gud vilket väder det var , tur man hade reservkamera med sig , enda problemet just nu är att knapparna på displayen till videokameran inte vill reagera , men jag hoppas på att dom ska börja funka efter en stunds torkning . Bilder kommer senare

jonas a

Citat från: fontheking5 skrivet 15 augusti 2009, 14:35:25 PM
Nej just det , gud vilket väder det var , tur man hade reservkamera med sig , enda problemet just nu är att knapparna på displayen till videokameran inte vill reagera , men jag hoppas på att dom ska börja funka efter en stunds torkning . Bilder kommer senare


Min kamera verkar vattentätt i alla fall. Det blev 250+ bilder och material till 15-20 min YouTube.

Mitt kommer Mycket senare. Orka tralla med bilder idag. Ont i skallen efter all dieselrök. Men helnöjd med vad jag fick se.
Dock önskar jag att det kunde kommit fler tyskar med gamla Krupp, MB och Bussing lastbilar.

fontheking5

Har fört över bilder och film nu , har lagt upp Skåne Truck Show filmen på youtube , ska klippa i hop Pärlrallyt sen , orkar inte det just nu .

fontheking5

Några bilder , blev inte så många tyvärr på grund av regnet , ville inte döda mina kameror helt .  :'(
Scania Vabis 76

Volvo F88

Mack B73 Diesel

Scania som är ombyggd för att likna en jänkare , trodde först det var en jänkare .


Autotransit

Adam Nowak med F88:an är en tuffing, han kommer över från Polen varje år för att vara med på ett par rallyn. På den understa bilden är min favorit med på ett hörn, den lilla blå LV60:an från 1928.

Kul att det blev lite bilder trots det dåliga vädret. Regnade det precis hela dagen, eller var det något uppehåll alls?

/Stellan

fontheking5

Det regnade non stop så länge jag var där , ungefär 2 timmar , hade det varit uppehåll hade jag nog varit där till 16 00 i alla fall ,jag åkte hem vid 13 00 tiden . Jag var där vid 11,00 tiden .

Autotransit

I Göteborg var det helt ok väder, så rallyt kanske skulle gått här istället  :D

/Stellan

fontheking5

#23
Lite fler bilder .  :)
Scania Vabis Super  

Scania 140 Super

Scania-Vabis 1932

Volvo

jane

Fina bilder, bra efekter i det blöta!

Bussmicke

Bara Lastbilar? Tråkigt i så fall
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

fontheking5

Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2009, 00:28:37 AM
Bara Lastbilar? Tråkigt i så fall
Jo det fanns bussar också , jag har film på någon av dom så det fanns det med  :)

fontheking5

Citat från: Jan I Nilsson skrivet 16 augusti 2009, 21:31:19 PM
Fina bilder, bra efekter i det blöta!
Ja jag förstår inte hur bilderna kunde bli så bra , ingen bild jag har tagit innan och förr har blivit så bra , måste vara regnet och den släta landningsbanans verk . Men jag tackar bara för bilderna blev ju jättebra  ;D

jonas a

Citat från: fontheking5 skrivet 15 augusti 2009, 21:03:21 PM
Scania som är ombyggd för att likna en jänkare , trodde först det var en jänkare .




Det är en standard Scania LS 110 med sleeper. Inget märkvärdigt.


Citat från: fontheking5 skrivet 15 augusti 2009, 21:33:07 PM
Scania Vabis 140 Super



Jag hoppas i guds namn att detta Inte är en Vabis.


Citat från: Bussmicke skrivet 17 augusti 2009, 00:28:37 AM
Bara Lastbilar? Tråkigt i så fall


Innan du klagar så bör du nog öppna andra länkar med!!
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=27177.0

Här har du dina bussar!!

Men sen att det är lastbilsbilder i en "ordet är fritt" tråd är med fel. För Pärlrallyt bussarna ligger rätt.

fontheking5

Citat från: jonas a skrivet 18 augusti 2009, 23:44:03 PM
Det är en standard Scania LS 110 med sleeper. Inget märkvärdigt.
Jag hoppas i guds namn att detta Inte är en Vabis.
Innan du klagar så bör du nog öppna andra länkar med!!
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=27177.0
Här har du dina bussar!!
Men sen att det är lastbilsbilder i en "ordet är fritt" tråd är med fel. För Pärlrallyt bussarna ligger rätt.
OK jonas , jag har ändrat det nu , jag tänkte inte på det jag skrev texten  :)