Ung bussfotograf i blåsväder eller...

Startat av Lars Ödlund, 16 juni 2009, 12:10:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mackanz

Hejsan!
Nu har jag läst och jag har fotograferat bussar och fått en tillsägelse en gång.

Detta skedde vid Karlstad Busstation. Satt och väntade på buss 500 skulle komma in till stationen.

Eftersom det åker bussar där ville jag inte springa runt med risk att bli påkörd. Så jag satt på en parkbänk säkert 25-30 meter bort från bussarna och fotograferade lite bussar som åkte förbi.

När jag sedan skulle kliva på min buss för att åka hem sa chauförren till mig att jag om jag skulle ta fler kort på "hans buss" så kunde jag säga till innan så kunde han kliva ur och gå bort så att han inte hamnade på kort. Nu hör det till saken att på bildern tagna från 25-30 med en liten pocketkamera som jag hade för dagen (var där på shoppingresa och ville inte dra med den stora) så kunde man inte på någon bild se vem som körde respekltive buss.

Men men. Man får ha full förståelse för att inte alla gillar att hamna på bild.
Och de få gånger jag varit på anläggningar har jag alltid frågat någon där om det är ok om jag tar bilder på deras depåer. Kan nämna att i Karlstad en gång var dom så hjälpsamma och till och med flyttade en buss för att jag skulle få en bra bild.

Sen är jag ute en del på dans (dans till dansband) och där är det också ett aktuellt ämne med att fotografera dansade folk med orkestrarna i bakgrunden. Men det är en annan historia och ämne som jag inte tänker dra upp här.

Så av detta har jag lärt mig att vara aktsam att fotografera buss nummer 500 Karlstad - Kristinehamn - Karlskoga.
Bussidan: www.markuz.se/busswebben | Personlig sida: www.markuz.se