SV: Vem minns Clock.....

Startat av virtual1, 08 april 2009, 21:39:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Mcdonalds har väl pangat igen i Skellefteå och Piteå och Boden nu om jag inte minns fel.

De stängde Mcdonalds Skellefteå årsskiftet 2007-2008 för då var jag där uppe och vi åt dom allra sista 3 cheeseburgarna som de tillverkat.

Här är mina 2 polare med de 2 sista cheeseburgarna.


Och här är dom med hela personalen som jobbade sista dagen.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Anders Noren

Citat från: jocke skrivet 16 april 2009, 22:04:58 PM
Mcdonalds har väl pangat igen i Skellefteå och Piteå och Boden nu om jag inte minns fel.

Han som äger McDonalds-restaurangerna från Sundsvall och norrut har förklarat att han tror att innerstaden som en miljö där människor rör sig är död och att framtiden finns längs motorvägarna. Alla hans innerstads-McDonalds är därför stängda och han tittar nu på lägen vid köpcentrum och längs E4.

Han har redan 2 McD i Birsta-köpcentrumet och vill härnäst etablera sig på Storheden utanför Luleå och i Haparanda.

Synd, tycker jag, att han har den uppfattningen, för nu finns det inte längre någonstans att slinka in för en förmiddagskaffe och skinkbagel.

Anders

Niklas Bygdestam

Citat från: Anders Noren skrivet 16 april 2009, 22:15:17 PM
Han som äger McDonalds-restaurangerna från Sundsvall och norrut har förklarat att han tror att innerstaden som en miljö där människor rör sig är död och att framtiden finns längs motorvägarna. Alla hans innerstads-McDonalds är därför stängda och han tittar nu på lägen vid köpcentrum och längs E4.

Han har redan 2 McD i Birsta-köpcentrumet och vill härnäst etablera sig på Storheden utanför Luleå och i Haparanda.

Synd, tycker jag, att han har den uppfattningen, för nu finns det inte längre någonstans att slinka in för en förmiddagskaffe och skinkbagel.

Anders

Frågan är om ens E4 eller motorvägar i allmänhet alltid är en lönsam verksamhet för McDonald's. Ibland tror jag i sig att trenderna vänder även för McDonald's och att det inte alltid går så bra. Här i Uppsala har ännu inget nytt McDonald's öppnats vid de nya motorvägarna. Längs med nya E4 i Uppsala var jag övertygad om att ett nytt McDonald's nästan skulle hinna öppna innan själva motorvägen var öppen. Men detta har uteblivit. Inget nytt McDonald's finns överhuvudtaget längs med nya E4 i varken Uppsala eller norrut på nya sträckan. Inte heller väg 55 eller Bärbyleden har något McDonald's. det enda McDonald's som finns vid väg 55 i Uppsala ligger i ICA Maxi men de ligger inte för att ta kunder från vägen utan för att ta kunde som handlat på ICA Maxi. Kör man bara på väg 55 i Uppsala så ser man egentligen inte att det ligger ett McDonald's längs med vägen. Det är föresten inget Drive in McDonald's som finns vid vägar heller utan är ganska litet. Däremot ligger ett Max där väg 55 Bärbyleden möter nya E4. Där väg 55 har en trafikplats för väg 272 finns ett Sibylla som är tänkt att ta kunder från den stora vägen

Däremot finns det Drive in McDonald's i Uppsala. Men lustigt nog ligger de istället vid de gamla genomfartslederna. Två McDonald's ligger vid gamla E4 eller Tycho Hedéns väg som den heter och ett McDonald's ligger vid Råbyleden som tidigare varit en matning till väg 55 men som idag förlorat mycket av den funktionen. Det McDonald's som ligger vid Råbyleden kan komma att rivas. Det pågår bygge av ett nytt bostadsområde just där och de som ligger bakom byggprojektet är sugna på att även ta den yta som McDonald's ligger på för att bygga där med. Om McDonald's kommer bli kvar kommer det hamna mitt i ett bostadsområde och bli riktigt osynligt. En rolig sak är att det ligger alldeles i närheten en mack. Vid macken ligger en gammal klassisk korv och hamburgerkiosk av gamla sorten. Denna har funnits där betydligt längre än McDonald's på den platsen. När McDonald's var nytt i området trodde att den lilla korvkiosken skulle tvingas stänga för att de inte skulle klara av konkurrensen med McDonald's. För vem ville gå till en gammal korvkiosk när McDonald's som anses så barnvänligt och allt fanns där. Det roliga är att som det ser ut nu är det istället snarare precis tvärtom. Den lilla korvkiosken går bra medan McDonald's går dåligt där. Så det absolut troligaste är att den lilla korvkiosken kommer att överleva McDonald's på den platsen
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

jocke

Jag kan bekräfta att Mcdonalds råbyleden ska läggas ner. Den kommer att rivas så fort som markhyreskontrakter går ut. Vill minnas de var juli 2010 eller 2011. Minns ej exakt. Men det kommer inte förlängas.

Mcdonalds har även tittat på mark efter nya E4an. Men ännu har jag inte hört att dom lyckats hitta någon bra plats. Den som lever får se.
Jag förändrar era liv med detta inlägg