Huvudmeny

Mobilköp

Startat av Mathias Rickman, 02 mars 2009, 20:08:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 21:49:41 PM
Finns den olåst med eller är den bara op-låst

Mathias

Jag känner inte till vad som gäller i Sverige (bor i USA) så tyvärr kan jag inte svara på den frågan.

M v h
Ingwar

Mathias Rickman


Johan B

Vill avråda från Nokia om du är van vid Sony Ericsson. Har haft det senaste sedan Nokia 3310 (som var en utmärkt lur på den tiden) och vart nöjd med allihop. Nu senast (ett år sedan) ville jag prova något nytt och syndade med att köpa från värsta konkurenten trots det egna aktieinnehavet i SE 8). En 6500 Slide. Har varit missnöjd från i stort sett dag 1. Bristande programvara som dock blivit bättre efter uppdateringar, har fått byta batteri innan telefonen ens var ett år gammal (de SE jag hade gick nästan 2 år på ett batteri) men värst av allt är att antennstyrkan är katastrof. Räcker att man går in i ett hus med betong- eller tegelväggar så har man ingen täckning. Upplevde aldrig det som ett problem på någon av mina SE (har inte bytt operatör i samband med telefonbytet vilket ananrs hade kunnat förklara den sämre täckningen). Slutsats, aldrig mer en Nokia. Nästa telefon blir återigen SonyEricsson. Iphone har jag hört både ont och gott om. vissa har fått byta telefonen medan andra inte haft ett enda problem och är helnöjda. Visst är det en ny produkt så buggar får man väl räkna med men det löser man ju relativt enkelt med en mjukvaruuppgradering. Känner man bara att man har användning för alla funktioner och är beredd att betala för det så.  

Cero

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 21:18:03 PM
Hur funkar det med gpsen då

GPS:en har jag inte använt så jättemycket och eftersom jag inte provat motsvarande hos andra telefoner vill jag inte uttala mig om den är bra eller dålig.

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 21:49:41 PM
Finns den olåst med eller är den bara op-låst

Via officiella kanaler finns den bara op-låst i Sverige. Har dock kompisar som tagit in olåsta från andra länder alternativt fixat programvara som låser upp den. Problemet som de har med "crackade" exemplar är att när Apple släpper ny version av operativet försvinner tydligen de personliga inställningar det gjort + eventuellt något annat strul. Eftersom min är Telialåst har jag inte brytt mig så mycket om vilka problem som uppstår, men något är det.



Mathias Rickman

Citat från: Cero skrivet 02 mars 2009, 22:37:32 PM
GPS:en har jag inte använt så jättemycket och eftersom jag inte provat motsvarande hos andra telefoner vill jag inte uttala mig om den är bra eller dålig.

Via officiella kanaler finns den bara op-låst i Sverige. Har dock kompisar som tagit in olåsta från andra länder alternativt fixat programvara som låser upp den. Problemet som de har med "crackade" exemplar är att när Apple släpper ny version av operativet försvinner tydligen de personliga inställningar det gjort + eventuellt något annat strul. Eftersom min är Telialåst har jag inte brytt mig så mycket om vilka problem som uppstår, men något är det.





Okey alltså det är betre att ha en som är låst tll telia tex eller vad

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 22:46:36 PM

Okey alltså det är betre att ha en som är låst tll telia tex eller vad

Absolut, då får du en telefon som fungerar till 100% även efter uppgraderingar av mjukvaran.

M v h
Ingwar

Mathias Rickman

okey är det nu någon som vet vart man fårtag på iphone då

Nico


Citat från: Johan B skrivet 02 mars 2009, 22:09:54 PM
Vill avråda från Nokia om du är van vid Sony Ericsson. Har haft det senaste sedan Nokia 3310 (som var en utmärkt lur på den tiden) och vart nöjd med allihop. Nu senast (ett år sedan) ville jag prova något nytt och syndade med att köpa från värsta konkurenten trots det egna aktieinnehavet i SE 8). En 6500 Slide. Har varit missnöjd från i stort sett dag 1. Bristande programvara som dock blivit bättre efter uppdateringar, har fått byta batteri innan telefonen ens var ett år gammal (de SE jag hade gick nästan 2 år på ett batteri) men värst av allt är att antennstyrkan är katastrof. Räcker att man går in i ett hus med betong- eller tegelväggar så har man ingen täckning. Upplevde aldrig det som ett problem på någon av mina SE (har inte bytt operatör i samband med telefonbytet vilket ananrs hade kunnat förklara den sämre täckningen). Slutsats, aldrig mer en Nokia. Nästa telefon blir återigen SonyEricsson. Iphone har jag hört både ont och gott om. vissa har fått byta telefonen medan andra inte haft ett enda problem och är helnöjda. Visst är det en ny produkt så buggar får man väl räkna med men det löser man ju relativt enkelt med en mjukvaruuppgradering. Känner man bara att man har användning för alla funktioner och är beredd att betala för det så.  

Där ser man. Själv körde jag Nokia tidigare, men har sedan dess kört SE Z600, 650, K700 och K800i. Har varit relativt nöjd, men 800:an fick en kortis i somras när garantin precis gått ut. Stack iväg till en butik med en kompis som jobbade för Ericson (och som själv köpte upp sig på en Samsung när han nu bytte jobb) och kikade lite. Valet föll på en G900 och det är något som jag nu ångrar för maken till värdelös lur får man leta efter. Trög, onödigt komplicerat handhavande samt en mängd övriga irritationsmoment. Är nu inne på min tredje då touchskärmen lagt av på de bägge andra. M.a.o. inget jag rekommenderar.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 23:28:11 PM
okey är det nu någon som vet vart man fårtag på iphone då

Närmaste Telia-butik.

M v h
Ingwar

Jacob

C902 är både bra och snygg. Inga problem med den  ;) 5mpx kamera


//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Mathias Rickman

tack alla för era tips men jag har nu hittat min telefon http://www.netonnet.se/index.asp?iid=141397  denna kommer bli min den rosa telefonen blir min Tack åter än en gång :)

virtual1

Citat från: kapa77 skrivet 02 mars 2009, 20:39:07 PM
En sån här har jag beställt. Väntar med spänning. Är också en trogen Sony Ericsson-kund, gillar deras lurar och aldrig haft några problem med dom.

Grattis, då är nog du den första jag känner som inte haft problem med dina SE-lurar, har så många kollegor på jobbet som inte gör annat än klagar på SE-lurarna (och alla har olika modeller!) - min Z610 höll jag på att bli galen på, bara stängde av sig helt oförklarligt, o högtalare som sprakade samt menyer som var otroligt sega ibland! - Min första SE var Z-1010 mnst lika värdelös den, hekt opålitlig vad det gällde alarmet (som bara gick igång ungefär 3 ggr av fyra) - helt omöjlig att använda som väckarklocka :-( - tycker SE-lurarna är sjukt snygga oftast, men maken till buggiga telefoner har jag aldrig hört talas om!

kapa77

Själv har jag aldrig hört ett ont ord om SE. Visst, om nåt kan krångla så gör det ju så klart det. Har använt alarmet på luren varje morgon och den ringer lika illa varje morgon och det är ett under faktiskt att den överlevt varje väckning. Har inge bra morgonhumör nämligen  ;D

Kinslayer

Jag har en SE C702 och är nöjd med den. Fick göra en uppdatering av programvaran i den eftersom den var lite buggig men efter det har den funkat kanon. Har haft många lurar från SE och gillar dom men allt kan ju strula  :)

Mathias Rickman

jag sejer i gen att jag har redan hittat min telefån men tack för alla intresanta komentarer