Huvudmeny

Mobilköp

Startat av Mathias Rickman, 02 mars 2009, 20:08:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Hej alla bs.are jo jag undrar vad jag ska köpa för mobil kanske någon av er som kan ge mig förslag är lite sugen på att köpa iphone kanske någon av som har den som kan seja hur den är ni som har andra förslag kan komma med det med.

Optimal

SE C905. Bra kamera och snygg

Patrik

iPhone ska man inte ha, värdelös kamera och värdelös mobil. I Kina eller vad det var så ges dom nu bort om man tecknar ett abonnemang.
En kompis har fått byta iPhone 2-3 gånger eftersom dom gått sönder.

Mathias Rickman

Citat från: Optimal skrivet 02 mars 2009, 20:16:42 PM
SE C905. Bra kamera och snygg

Nej det är ju så att jag har 2 st SE & det är den ena jag ska uppgradena nu bara för att den går sönder hela tiden

Optimal

Citat från: Mathias Rickman skrivet 02 mars 2009, 20:31:09 PM
Nej det är ju så att jag har 2 st SE & det är den ena jag ska uppgradena nu bara för att den går sönder hela tiden

Okej, då har du haft otur. har haft SE i 10 år och aldrig några problem med dom :)

Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 02 mars 2009, 20:18:52 PM
iPhone ska man inte ha, värdelös kamera och värdelös mobil. I Kina eller vad det var så ges dom nu bort om man tecknar ett abonnemang.
En kompis har fått byta iPhone 2-3 gånger eftersom dom gått sönder.

Vad menar du? Det är ju den ultimata mobiltelefonen. Det har läst!  8) :P ::) ;)

kapa77

Citat från: Optimal skrivet 02 mars 2009, 20:16:42 PM
SE C905. Bra kamera och snygg

En sån här har jag beställt. Väntar med spänning. Är också en trogen Sony Ericsson-kund, gillar deras lurar och aldrig haft några problem med dom.

Optimal

Denna är jag nog mest nöjd med. Har allt man behöver, GPS, googlemaps, bra kamera m.m

kapa77

Citat från: Optimal skrivet 02 mars 2009, 21:06:48 PM
Denna är jag nog mest nöjd med. Har allt man behöver, GPS, googlemaps, bra kamera m.m

Haft den länge? Jo vad jag läst om den verkar den ju ha allt innehåll man behöver och lite till förstås.

Cero

Citat från: Patrik skrivet 02 mars 2009, 20:18:52 PM
iPhone ska man inte ha, värdelös kamera och värdelös mobil. I Kina eller vad det var så ges dom nu bort om man tecknar ett abonnemang.
En kompis har fått byta iPhone 2-3 gånger eftersom dom gått sönder.

Det är i Japan man ger bort dom (om man nu kan kalla något som är förbundet med ett tvåårigt kontrakt för en gåva). Men i Japan får man å andra sidan ge bort det mesta som inte är japanskt.

Sådär kamera, ingen video, funkar inte med alla bluetoothsnäckor men är man inte beroende av att kamerafunktionen är på topp tycker jag den är kanonbra. Speciellt om man som jag har kontoret i fickan och är beroende av att ha telefon, kalender och ipod med mig. Lättare att bära en pryl än tre. Enkel synkning via iTunes och kör man Mac är det plug and play från första synkningen (även mailkontona). Betydligt mindre strul än de kollegor som kör SE. Nokia verkar alla ha slutat med av någon anledning.

Leif D

Hej Mathias !
Om du vill ha en mobil, som liknar Iphone, men är bättre, så ska du köpa denna.....
http://www.htc.com/europe/product/touchhd/overview.html
Vill du ha en obetydligt begagnad till bra pris kan du höra av dej till mej, en hel del tillbehör ingår.....

Vill du ha en vanlig lite ficktelefon av bra märke så ska du köpa denna....
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/g502?lc=sv&cc=se
Har en sån också, dock inte till salu då det är min tjänstetelefon.

Mvh /Leif D
;-)

Mathias Rickman

Citat från: Cero skrivet 02 mars 2009, 21:16:06 PM
Det är i Japan man ger bort dom (om man nu kan kalla något som är förbundet med ett tvåårigt kontrakt för en gåva). Men i Japan får man å andra sidan ge bort det mesta som inte är japanskt.

Sådär kamera, ingen video, funkar inte med alla bluetoothsnäckor men är man inte beroende av att kamerafunktionen är på topp tycker jag den är kanonbra. Speciellt om man som jag har kontoret i fickan och är beroende av att ha telefon, kalender och ipod med mig. Lättare att bära en pryl än tre. Enkel synkning via iTunes och kör man Mac är det plug and play från första synkningen (även mailkontona). Betydligt mindre strul än de kollegor som kör SE. Nokia verkar alla ha slutat med av någon anledning.

Hur funkar det med gpsen då

Mathias Rickman

Citat från: Leif D skrivet 02 mars 2009, 21:17:13 PM
Hej Mathias !
Om du vill ha en mobil, som liknar Iphone, men är bättre, så ska du köpa denna.....
http://www.htc.com/europe/product/touchhd/overview.html
Vill du ha en obetydligt begagnad till bra pris kan du höra av dej till mej, en hel del tillbehör ingår.....

Vill du ha en vanlig lite ficktelefon av bra märke så ska du köpa denna....
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/g502?lc=sv&cc=se
Har en sån också, dock inte till salu då det är min tjänstetelefon.

Mvh /Leif D

Tack du kan ju sicka ett pm till mig med tänkbart pris

Ingwar Åfeldt

Hej Mathias!

Du frågade om iPhone och eftersom jag har en själv kan jag verkligen rekommendera dem! Oavsett vad en del säger att deras kompis har råkat ut för. Med en iPhone får du en utomordentligt bra telefon med ett nästan obegränsat utbud av funktioner. Det finns mer än 15000 olika program, gratis eller till låg kostnad du kan välja bland och nya tillkommer hela tiden. Den har ett riktigt operativsystem och en riktig webbläsare. Tål mycket stryk, fungerar ändå. Jag rekommenderar dock att köpa ett skyddsfodral av gummi som dämpar stötarna vid eventuella fall till marken. Jag har tappat min otaliga gånger men den fungerar fortfarande efter ett år helt felfritt.

Mer information hittar du här: http://www.apple.com/se/iphone/.

M v h
Ingwar

Mathias Rickman

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 02 mars 2009, 21:35:28 PM
Hej Mathias!

Du frågade om iPhone och eftersom jag har en själv kan jag verkligen rekommendera dem! Oavsett vad en del säger att deras kompis har råkat ut för. Med en iPhone får du en utomordentligt bra telefon med ett nästan obegränsat utbud av funktioner. Det finns mer än 15000 olika program, gratis eller till låg kostnad du kan välja bland och nya tillkommer hela tiden. Den har ett riktigt operativsystem och en riktig webbläsare. Tål mycket stryk, fungerar ändå. Jag rekommenderar dock att köpa ett skyddsfodral av gummi som dämpar stötarna vid eventuella fall till marken. Jag har tappat min otaliga gånger men den fungerar fortfarande efter ett år helt felfritt.

Mer information hittar du här: http://www.apple.com/se/iphone/.

M v h
Ingwar

Finns den olåst med eller är den bara op-låst

Mathias