Huvudmeny

Norton

Startat av Jonas Strömblad, 17 februari 2009, 20:39:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael k

mac datorer med linux på är det optimala

Ante


Mange_buss

Citat från: michael k skrivet 18 februari 2009, 19:14:54 PM
mac datorer med linux på är det optimala

Citat från: Ante skrivet 18 februari 2009, 20:53:43 PM
Varför då? :P

Är det inte för att Mac inte kan få virus...

Ante

Citat från: Mange_buss skrivet 18 februari 2009, 21:23:17 PM
Är det inte för att Mac inte kan få virus...

Det beror inte på själva datorn, utan på operativsystemet du kör. Mac levereras med OS X.

Robban

Kan inte uttala mej om andra gratisversioner men även jag kör Avast sen några år och är helnöjd, inga problem och gott om uppdateringar.
Norton är ju i sig som ett virus som nästlar sig in överallt i datorn och slöar ner den kraftigt då den ska söka igenom precis allt du har innan du kan utföra något, nää inget mer Norton i min dator.

Lycka till
Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

jocke

Bara för att man inte märker de betyder de inte att det inte finns virus som lyssnar av allt ni gör på datorn.
Tex, en enkel .jpg som postats på tex de här forumet skulle kunna innehålla skadlig kod som infekterar datorn utan vetskap när ni öppnar den.

Bara för att ta ett exempel.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Nupski

Kör Norton 2009 och det funkar mycket bra. F-secure har inga bra produkter längre. AVG samt Avast är bra men tar inte allt. Men när jag är hemma så låter jag brandväggen en liten linksys burk ta det mesta skräpet som kommer utifrån och den har stoppat jpg bilder från bussnack.

Ersa

Citat från: Mange_buss skrivet 18 februari 2009, 21:23:17 PM
Är det inte för att Mac inte kan få virus...

Snarare för att det inte "görs" några virus till MacOS.

Niclas Wennerlid

Citat från: Robban skrivet 18 februari 2009, 22:14:04 PM
Kan inte uttala mej om andra gratisversioner men även jag kör Avast sen några år och är helnöjd, inga problem och gott om uppdateringar.
Norton är ju i sig som ett virus som nästlar sig in överallt i datorn och slöar ner den kraftigt då den ska söka igenom precis allt du har innan du kan utföra något, nää inget mer Norton i min dator.

Lycka till
Robban

Samma här!

// Niclas