Huvudmeny

Norton

Startat av Jonas Strömblad, 17 februari 2009, 20:39:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Jag är precis i färd med att betala för ännu ett år med Nortons Internet security. Men närmare 500:- känns mycket! Finns det något som är ungefär lika bra, men billigare (eller kanske till och med bättre)?
/J

Patrik

Skippa virusprogram helt, jag har inte haft något sen november 2007 och har klarat mig helt utan virus  :)

Optimal

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 februari 2009, 20:39:02 PM
Jag är precis i färd med att betala för ännu ett år med Nortons Internet security. Men närmare 500:- känns mycket! Finns det något som är ungefär lika bra, men billigare (eller kanske till och med bättre)?
/J

Skaffa Norton 360 mycket bättre  :)

Cero

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 februari 2009, 20:39:02 PM
Jag är precis i färd med att betala för ännu ett år med Nortons Internet security. Men närmare 500:- känns mycket! Finns det något som är ungefär lika bra, men billigare (eller kanske till och med bättre)?
/J

Vet inte om McAfee är bättre/sämre men möjligen någon hundring billigare. Kör själv Norton på den Winburk jag har kvar och tycker den funkar OK. Har tidigare kört f-Secure, men skulle inte rekommendera den då den med tiden tog väldigt lång tid att ladda och tog över datorn. Det blev till slut en f-Secure dator med WinXP istället för tvärtom.

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 17 februari 2009, 20:43:04 PM
Skippa virusprogram helt, jag har inte haft något sen november 2007 och har klarat mig helt utan virus  :)

Du måste vara galen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik


Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 17 februari 2009, 20:43:04 PM
Skippa virusprogram helt, jag har inte haft något sen november 2007 och har klarat mig helt utan virus  :)

Det handlar ju till stor del om sunt förnuft. Att inte öppna skumma mejl eller gå in på skumma hemsidor. Nu kör jag mac, men tidigare när jag hade pc använde jag inte heller antivirusprogram. Det sög något fruktansvärt med kraft ur datorn, så jag tog hellre risken med virus än att behöva använda en väldigt seg dator.

Patrik

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 17 februari 2009, 21:11:11 PM
Det handlar ju till stor del om sunt förnuft. Att inte öppna skumma mejl eller gå in på skumma hemsidor. Nu kör jag mac, men tidigare när jag hade pc använde jag inte heller antivirusprogram. Det sög något fruktansvärt med kraft ur datorn, så jag tog hellre risken med virus än att behöva använda en väldigt seg dator.

Precis så är det som du säger, jag öppnar aldrig skumma mejl eller går in på skumma hemsidor och efter att ha använt internet i ca 10 år så har man lärt sig vad man kan och inte kan klicka på. Till skillnad från mina yngre brorsor...

Jonas Strömblad

Citat från: Patrik skrivet 17 februari 2009, 21:14:46 PM
Precis så är det som du säger, jag öppnar aldrig skumma mejl eller går in på skumma hemsidor och efter att ha använt internet i ca 10 år så har man lärt sig vad man kan och inte kan klicka på. Till skillnad från mina yngre brorsor...
...som använder din dator när du inte är hemma  ;D
/J

Patrik

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 17 februari 2009, 21:17:25 PM
...som använder din dator när du inte är hemma  ;D
/J

Haha, nä alla har sina egna datorer och rör någon min så blir det fram med piskan  ;)

michael k

använd ett op som inte är drabbat av virus
tex ubuntu

JB

Citat från: michael k skrivet 17 februari 2009, 21:18:51 PM
använd ett op som inte är drabbat av virus
tex ubuntu

Instämmer med föregående talare. Installera Ubuntu och  sen kan du vara lugn.

/Jonas

Peter Elmheden

Citat från: Patrik skrivet 17 februari 2009, 20:43:04 PM
Skippa virusprogram helt, jag har inte haft något sen november 2007 och har klarat mig helt utan virus  :)

Anväder inte virusprogram heller och har aldrig gjort det.

Simon Bertilsson

Citat från: JB skrivet 17 februari 2009, 21:25:19 PM
Instämmer med föregående talare. Installera Ubuntu och  sen kan du vara lugn.

/Jonas

Lätt att säga, men steget är stort. Har man dessutom en massa program som enbart stödjer Windows, och som inte finns för Linux så är det tämligen kört.

truckdriver

AVG Free fungerar helt utmärkt.

Gratis är bäst.

http://free.avg.com/