Favoritlåtar och favoritartister

Startat av Simon A, 19 oktober 2008, 19:18:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ok brykade ni ladda ner datorn eller köpa ute i affärna cd skivor.

Simon A

Citat från: Mattias Möller. skrivet 20 oktober 2008, 20:00:10 PM
Ok brykade ni ladda ner datorn eller köpa ute i affärna cd skivor.
Det varierar. Magnus Ugglas skivor köper jag men i övrigt "hämtar" jag musiken från nätet.

//Simon

Patrik

Jag brukar ladda ner datorn men det tar så lång tid eftersom den är så stor  8)
Nej, men jag köper inga skivor eftersom jag inte vill lyssna på alla låtar på en skiva.

Men...jag tror inte vi ska diskutera detta här!

Simon Bertilsson

Jag var också en helhjärtad pirat tidigare, men nu köper jag min musik från iTunes. Lagligt, prisvärt och väldigt smidigt! :)

Stefan Lindberg

Min musiksmak har blivit lite breddad med åren.
För många år sedan var det nästan enbart hårdrock.
Motörhead, Black Sabbath, Iron Maiden, WASP
Led Zeppelin, Kiss, Judas Priest

Samt även lite hårdare 60 tals musik som
Jimi Hendrix, The Who och Rolling Stones

Sedan dök det upp både hårdare och melodiösare band i cd hyllan
Stratovarius, Running Wild, Blind Guardian, Gamma Ray och Nightwish
och eftersom Stratovarius bland annat baserar en del musik
på Klassisk musik av Bach och liknande så började jag även lyssna på Klassisk Musik

Dom senaste åren har det poppat upp lite udda musik i form av
Johnny Cash, Evert Taube, Scooter och Kris Kristofferson

Det enda som inte funkar är Dansband ... maken till utslätad och enformig
musik får man leta efter ... dom kan verkligen förstöra vilken låt som helst

Och visst har det hänt att jag har laddat hem musik
Gillar jag den inte så kastar jag den ... gillar jag den så köper jag skivan
Tycker det känns bäst att ha skivan i original (just därför trängs 700 cd i hyllan nu)

Muk

Citat från: Stefan Lindberg skrivet 20 oktober 2008, 23:08:53 PM
Och visst har det hänt att jag har laddat hem musik
Gillar jag den inte så kastar jag den ... gillar jag den så köper jag skivan
Tycker det känns bäst att ha skivan i original (just därför trängs 700 cd i hyllan nu)

Så fungerar jag också. Är skivan bra så köper jag den och stödjer artisten. Det är samma sak med film. Om en film är bra så vill jag ha den i hyllan hemma.

Camilla

Jag har lite blandad musiksmak men Sonja Alden och Kate Ryan hör till mina favoriter just nu

Fredde

Personligen lyssnar jag på det allra mesta, utom den tyngsta musiken, brukar kalla den för huvudvärksmusik ;). Det varierar alltså lite beroende på humör. Det som kan höras är bla. Elvis, Lena Philipsson, Culture Club, ABBA, Sonja Aldén, Roxette och Ted Gärdestad...

När jag jobbar blir det radio. Kanalerna varierar mellan Star FM, Rix FM, Vinyl 107 samt P4 Stockholm.

Det ska ju svänga lite om musiken, sk. "trallvänligt" som sätter sig på hjärnan 8)


Möllers

mm finns gott om radio kanaler på natten här hemma har jag VH1 igång eller MTV men gillar mest VH1 dom kör blandat på tven då.
Brykade ni inte kolla på VH1 eller MTV ibland o så  ::)

Patrik

Citat från: Fredde_J skrivet 21 oktober 2008, 01:50:11 AM
Personligen lyssnar jag på det allra mesta, utom den tyngsta musiken, brukar kalla den för huvudvärksmusik ;). Det varierar alltså lite beroende på humör. Det som kan höras är bla. Elvis, Lena Philipsson, Culture Club, ABBA, Sonja Aldén, Roxette och Ted Gärdestad...

När jag jobbar blir det radio. Kanalerna varierar mellan Star FM, Rix FM, Vinyl 107 samt P4 Stockholm.

Det ska ju svänga lite om musiken, sk. "trallvänligt" som sätter sig på hjärnan 8)



Äntligen nån med bra smak, Star FM och Vinyl  :)

Dson

Väldigt, väldigt blandat för mig här, varierar väldigt mycket.

En del artister lyssnar jag på flera låtar, men oftast är det några få från varje artist.

Just nu är det följande som gäller:
Takida - Handlake Village
Takida - Curly Sue
Snook - De allra flesta låtarna från albumen "Är" och "Vi vet inte vart vi ska men vi ska komma dit"
Amy Macdonald - De flesta låtarna från albumet "This is the life"
Lars Winnerbäck - En del låtar från albumen "Rusningstrafik" och "Dans med svåra steg"

Och när ingen speciell låt spelas, så är det P3 som går på MP3-spelarens radiofuktion

Blandad musik? Ja, kanske, men kom ihåg, bara kanske! ;D

Simon A

#26
Citat från: Muk skrivet 20 oktober 2008, 23:19:40 PM
Så fungerar jag också. Är skivan bra så köper jag den och stödjer artisten. Det är samma sak med film. Om en film är bra så vill jag ha den i hyllan hemma.

Citat från: Patrik skrivet 21 oktober 2008, 05:25:17 AM
Äntligen nån med bra smak, Star FM och Vinyl  :)
Håller jag med om! Alltid roligare att ha originalet ståendes i hyllan om det är något man gillar. Jag gillar Vinyl jag med men den kanalen blev sämre när man bestämde sig för att ta från fler årtionde. Gillade mer när det bara var 60-tals musik som gällde.

//Simon

Patrik

Citat från: Simon A skrivet 21 oktober 2008, 12:09:17 PM
Håller jag med om! Alltid roligare att ha originalet ståendes i hyllan om det är något man gillar. Jag gillar Vinyl jag med men den kanalen blev sämre när man bestämde sig för att ta från fler årtionde. Gillade mer när det bara var 60-tals musik som gällde.

//Simon

//Simon

Jag tyckte att Studio 107.5 var bäst med 70 och 80-tal, nu har det blivit mycket sämre men just nu lyssnar jag på 3 cd från Absoute 80s och det är grymt!

Fredde

CitatÄntligen nån med bra smak, Star FM och Vinyl :)

Självklart! :D


Sundås

Om man befinner sig runt Växjö, ratta in FM Gold. Riktigt bra kanal med lite äldre musik (60-, 70- och 80-tal)! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se