Batterier till Canon .

Startat av Möllers, 06 oktober 2008, 17:59:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bussmicke

Citat från: Henrik N skrivet 06 oktober 2008, 19:09:23 PM
Jag vill också ha, jag har bara ett batteri haha ;D

Jag är av åsikten att man Alltid skall ha extra batteri med sig ute.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

jo håller med dig så känner man sig mer själv säker sen man har en extra med så bli det fler bilder med  :)

bjalle

Citat från: Bussmicke skrivet 06 oktober 2008, 21:21:29 PM
Jag är av åsikten att man Alltid skall ha extra batteri med sig ute.

En del äger bara ETT batteri

Möllers

jo har jag gjort sen Feb 2008 men slut med det nu.

Simon Bertilsson

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 06 oktober 2008, 22:18:55 PM
En del äger bara ETT batteri


Det kallas god planering. :)
Jag har två för säkerhets skull, men genom att ladda före varje fotosession har jag sällan behövt använda det andra.

Henrik N

Jo jag vet nog det, men batteriet brukar faktiskt hålla för en dags fotografering, även när det blir en hel del bilder så har jag inte haft något behov av ett extra batteri men någon gång så ;)

Mikael Lövgren

Var själv på jakt efter ett extra batteri till min kamera (skaffade en EOS450D för ett tag sedan) när jag skulle köra till Norge.
men eftersom det är en såpass ny kamera så var det ingen som hade något batteri hemma så jag fick åka iväg med BARA ett batteri.. men det klarade lätt över 500 bilder så nu har jag tänkt om..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Patrik

Jag har 4 batterier för att jag använder batterigrepp och då har man 2 i samtidigt och när dom tar slut tar man nästa två, dock har det aldrig hänt än.

M224

När jag köper ny kamera i december så får jag ett till batteri som passar min 5D.  ;D

Möllers

Har med klarat mig fast en gång klarade jag inte mig kameran dog då hade jag glömt laddast den då var därför.
Klar man är lite oligt ner man har fotat i några timmar i en stad typ malmö tänker man sen hur lägge den kommer att gå då är lite orligt då.
Känner ni inte det typ.

M224

Jag är aldrig orolig för att batteriet skall ta slut. Det är ju bara att titta på indikatorn. Är det en plupp kvar så vet man att man snart måste ladda batteriet. Däremot så tycker jag att alla Canons kameror borde ha samma utmärkta batteriinfo som nya 5D mkII.

Möllers

Mmm ner mitt kommer till mittlen tar min kamera slut fort efter det har hänt var gång.

Patrik

Citat från: M224 skrivet 07 oktober 2008, 15:42:50 PM
Jag är aldrig orolig för att batteriet skall ta slut. Det är ju bara att titta på indikatorn. Är det en plupp kvar så vet man att man snart måste ladda batteriet. Däremot så tycker jag att alla Canons kameror borde ha samma utmärkta batteriinfo som nya 5D mkII.

Men det är inte alltid man kan ladda, därför har jag flera.
Jag håller dock med om batteriinfon, den borde fan finnas i alla kameror.

Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 07 oktober 2008, 17:39:04 PM
Men det är inte alltid man kan ladda, därför har jag flera.
Jag håller dock med om batteriinfon, den borde fan finnas i alla kameror.

Ja, dagens laddsymbol är kass. Antingen är det fullt eller så börjar det ta slut, eller så är det i princip slut...  :P