Är det nån som längtar till vintern

Startat av Camilla, 03 september 2008, 01:06:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

#15
Jag längatr efter vintern. Finns inget mysigare än att sitta och köra när det snöar.

Snöbilder finns att ta av.



Hållplats Valby utanför Kungsbacka i vinterskrud.



En linje 34 på väg mot Östra Sjukhuset 2004-11-19 bussen är en MAN A23 med nummer 562 tillhörandes Göteborgs Spårvägar.

Henrik Palmqvist

Jag kan inte påstå att jag precis längtar efter vinern. Men när den väl kommer, och det blir vitt på marken, är det ganska fint. Bara det fick vara så, snö och -10 grader. Skulle vara perfekt. Men det är ju sällan det varar särskilt länge.

/ Henrik

Möllers


Yujin Zhang

Jag tycker vinter är helt okej, så länge snön håller (och inte blir slask så fort det faller ner). Vinter utan snö + minusgrader känns dock plågsamt.

När det gäller bussfotografering föredrar jag vinter om det finns snö, annars höst/vår. Sommaren är värst då jag är aldrig nöjd med färgen på bilderna (och bilderna känns så "platt").

Här kommer iaf två vinterbilder från Norrland:



bastuper

Själv ser man nog fram emot den dan man har jobb pengar och råd att bygga bostad, jag tänkte mig en liten stuga ca 60 kvm på mammas åker, ca 14 km utanför stan.

Tänk er att få sitta där en kall vinterkväll -25 grader och snöstorm, både bil och traktor i garage som du kommer åt utan att behöva gå ut, en inglasad altan som du kan använda tack vare vedkamin.

Då kan man sitta där och mysa och njuta av vädret, surfa på bussnack under tiden man vilar efter att ha varit ute och skottat fram dörrar och annat.

Den dagen ser jag fram emot och bara jag får jobb - och kanske inte lägger alla pengar på bil, så kanske det är möjligt.

Stefan Lindberg

Jag längtar inte alls efter vintern.
När man bor i närheten av Blöteborg så är snö något man bara ser på vykort.
Regn varje dag i ungefär 3 månader brukar vintern här innebära.

Bjuder på en vacker västsvensk vinterbild tagen 2007:12:29


Mikael Lövgren

fick uppleva lite snö och vinter förra veckan. Var då uppe i Krossbu med elever från Olympia skolan i Helsingborg.
blev bara lite vitt på marken och vägen klarade sig helt. men något högre upp vid Fantesteinen så var det lite snö på vägen, men är det den högsta punkten i det Norska vägnätet.
kommer bilder så småningom när jag hunnit och lägga upp dem på någon server. ska köra upp igen imorgon (söndag) kväll. har lyckats få med en del bussar oxå även om trafiken inte var så tät...
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Peter Sandström

När det blir vinter kan man åka karusell ;)

Peter Sandström

Och när det är snö kan man ta sådana här bilder :) så lite längtar jag nog allt ;)

bastuper

Peter, har du ingen snötorm att bjuda på?

Peter Sandström


bastuper

Synd det, bara att se fram emot ett riktigt grisväder i vinter nu och ut och fota snökaos.  ;)

Hagri

Nej! Inte ser man fram mot, vinter, snö och slask. Hala grusvägar kan man klara sig utan.
Vår en och delar av hösten är bäst.

Fredrik

Citat från: Camilla skrivet 03 september 2008, 01:06:07 AM
Så här kan det ju se ut när man är ute på vintern.


Är det där din lille snögubbe?  :)

yngrot

Vinter är ok men tyvärr brukar det bara vara snö ett pra dar sen är det bara slask och grått.. :P
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina