Röstning: Vem vill du ska vinna Melodifestivalen?

Startat av Kvarne, 13 mars 2008, 08:27:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem lägger du din röst på i Melodifestivalen?

Charlotte Perreli - Hero
5 (12.2%)
Sibel - That Is Where I'll Go
2 (4.9%)
Rongedal - Just A Minute
1 (2.4%)
Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
7 (17.1%)
Christer Sjögren - I Love Europe
5 (12.2%)
Amy Diamond - Thank You
8 (19.5%)
Sanna Nielsen - Empty Room
5 (12.2%)
Nordman - I lågornas sken
4 (9.8%)
Frida feat. Headline - Upp o hoppa
2 (4.9%)
BWO - Lay Your Love On Me
2 (4.9%)

Antal personer som röstat: 36

Omröstningen har avslutats: 15 mars 2008, 08:27:09 AM

Henrik Palmqvist

Christer Sjögren får min röst. En favorit i många år, men jag tror tyvärr inte att han vinner. / Henrik

Ersa

1: Jag hoppas på Amy, den enda som kan matcha Linda Bengtzings energi.
2: Nordman, helt ensamma i sin genre. Verkar nog exotisk och mystisk ute i EU-land.
3: Sanna Nielsen har också fått en för lugn låt, för det är ju trots allt låten vi ska rösta på. Hade det enbart varit artisten och dennes röst hade det nog blivit 12 poäng direkt till Sanna.
4: Linda Bengtzing inkl hennes energi. Pluspoäng för den svenska texten.
5: Charlotte Perreli har en stark låt, men... nja... något saknas.
6: Sibel har en bra låt, men den är alltför lugn. Dessutom verkar ju människan bete sig att vara yngre än Amy. Suck!

BWO vet jag inte vart jag ska lägga på listan... De är bra och borde hamna mitt i, men ändå vet jag inte. De hade nog passat bra att representera Sverige i Östeuropa, rent utlandspoängmässigt alltså. Men låtmässigt är den inte min favorit.

För övrigt: Tråkigt att inte fler sjunger på svenska.

Bussmicke

Fanns inget bra svar att rösta på, nämligen: Melodifestivalen är fullkomligt ointressant..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Anders Noren

Jahapp, då blir det väl Kikki Danielsson nästa år, hon är ju också en avdankad Wizex-sångerska utan några vidare meriter utöver det.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Anders Noren skrivet 15 mars 2008, 22:07:54 PM
Jahapp, då blir det väl Kikki Danielsson nästa år, hon är ju också en avdankad Wizex-sångerska utan några vidare meriter utöver det.

Eller Paula Pennsäter, också gammal Wizex-sångerska. Hon har i alla fall den meriten att hon har en faster som gjort sig ett namn i bussbranschen.
Fast jag håller med om att fel låt vann. Sanna, Linda eller i värsta fall Amy borde ha vunnit. Man får väl vara glad att man slapp Rongedal eller BWO i alla fall.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Mikael Lövgren

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 mars 2008, 22:33:44 PM
Eller Paula Pennsäter, också gammal Wizex-sångerska. Hon har i alla fall den meriten att hon har en faster som gjort sig ett namn i bussbranschen.
Fast jag håller med om att fel låt vann. Sanna, Linda eller i värsta fall Amy borde ha vunnit. Man får väl vara glad att man slapp Rongedal eller BWO i alla fall.


men det fanns ju en i Wizex med väldigt bussanknytning. kommer inte ihåg förnamnet men Stjenfeldt i efternamn (tror att det var Christer). Hans far var ägare till Stjenfeldts i Lönsboda och han körde buss ibland under veckorna när det inte var någon spelning...
Något OT men ändå..
Hantera alla stressiga situationer som en hund: Kan du inte äta det eller leka med det. pissa på det och gå din väg...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cityliner skrivet 15 mars 2008, 22:52:45 PM
men det fanns ju en i Wizex med väldigt bussanknytning. kommer inte ihåg förnamnet men Stjenfeldt i efternamn (tror att det var Christer). Hans far var ägare till Stjenfeldts i Lönsboda och han körde buss ibland under veckorna när det inte var någon spelning...
Något OT men ändå..

Han hette Tommy Stjernfeldt och brukade väl också köra turnébussen. Bussbolaget såldes för övrigt till Swebus - eller var det redan på SJ Buss tid.
Jag har kollat vidare och visst mindes jag rätt: Paula Pennsäter är brorsdotter till Marianne P., som jobbade vid Malmö Lokaltrafik och anses vara den som låg bakom den här innovationen:

I dag tillhör denna Börjessons i Göteborg, ett företag i Strömma-koncernen, och som väl är mest känt för att de kör Paddan-båtarna. Men den byggdes om hos Malmö Lokaltrafik på sin tid.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon Bertilsson

Jag tippade Perelli och fick rätt. Jag tror dessutom att hennes låt kommer göra sig alldels utmärkt i ESC.
Sen bryr jag mig inte så mycket faktiskt... Bara Christer, Linda eller Frida inte tog hem det så är jag lugn! :)

Kvarne

Japp, det vart Perelli som får representera Sverige och det var väl Okej.

Enligt våran omröstning här på Buss Snack så skulle vi skickat Amy Diamond till ESC....
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Staffan Sävenfjord

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 16 mars 2008, 00:55:31 AM
Jag tippade Perelli och fick rätt. Jag tror dessutom att hennes låt kommer göra sig alldels utmärkt i ESC.
Sen bryr jag mig inte så mycket faktiskt... Bara Christer, Linda eller Frida inte tog hem det så är jag lugn! :)

Gillar ni inte Frida ens i Skåne? Hon fick ju i alla fall sina enda poäng - 6 stycken - i Malmö.
Själv tycker jag att Frida är kul men hon hade förstås inget i Melodifestivalen att göra. Själv hade jag efter TUR-mässan haft ett trevligt pris att vänta på om Christer hade vunnit. Men det kanske var lika bra att jag gick miste om det.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Jona

Vad är det för något ni pratar om. Melodifestivalen, kan ha hört det förut. Var inte det ett radiprogram, eller en konsert. hehehehe

Själv lovade jag mig själv att aldrig se Melodifestivalen sedan Jan Johansen vann i slutet av 90 talet. För då tappade jag respekten för programmet. Bortsätt att man bombas med info och annat om programmet och att dom sänt glimtar jämt så har jag faktiskt hållit mitt löfte. Däremot så frångick jag mina principer lite-gran häromåret då jag såg Lordli´s inslag vid något tillfälle. För det tyckte jag var ett steg tillbaka mot det gamla trevliga melodifestivalen där Abba kunde vinna och mirakel ske. Annars måste jag hålla med det ni andra skrev, programmet innehåller gamla avdankade artister, dålig kvalitet i sångerna osv.

PS Minns ni en tv intervju som gjordes strax efter att Lordli vann det där året. Den dom intervjuade förstod vem som skulle vinna när han hörde att ungdomarna sjöng låten på bussen eller hörde folk nya låten. Då förstod han direkt resultat för kan folk sjunga låten har den hamnat i våra hjärtan, eller är det i hjärnan den fastnat?!

/J
MVH Filosofen Jona

Bussmicke

Jag har inte sett en enda minut av eländet vilket jag tycker är skönt.
Är inte så intresserad av underhållningsprogram.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tobbe

Citat från: Bussmicke skrivet 16 mars 2008, 17:25:23 PM
Jag har inte sett en enda minut av eländet vilket jag tycker är skönt.

Jag har inte heller sett en minut av det men det har flickvännen gjort men jag har ändå  fått en helt ointresant uppdaterig varje lördag om vem som gick vidare eller inte

Simon Bertilsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 16 mars 2008, 09:06:41 AM
Gillar ni inte Frida ens i Skåne?

Det är ju vi som får skämmas mest för henne (även om festivallåten var ett klart framsteg i jämförelse med "Dunka mig")! ;)

//Simon som sett lite grann av de två första deltävlingarna, mest för Björn Gustavsson.

michael k

kan de inte övertala wei wei att vara med
hon bor ju i stockholm och har sålt mer en alla svenska artister plus madonna och michael jacksson ihop