Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 17 mars 2020, 11:37:28 AM
Jajamän, Trafiknämnden har sammanträde på ett extramöte 14 april kl 14:30.
Då beslutas tilldelning för E35 Norrort och E38 Norrtälje.

// Niclas

Jag inser att jag snurrade till det lite med veckorna när jag kikade i kalendern.
Det ska vara tilldelning 21/4, inget annat.

// Niclas

Ola Å

Oj, ska vi behöva vänta en vecka till? Hade ju varit skönt att veta redan nu vilken entreprenör man ska lära sig att gnälla på under nästa period  :o

Nico

Var försiktig. Blir det ny regim så blir du kanske befordrad istället och får gnälla på dig själv.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Citat från: Ola Å skrivet 13 april 2020, 22:36:06 PM
Oj, ska vi behöva vänta en vecka till? Hade ju varit skönt att veta redan nu vilken entreprenör man ska lära sig att gnälla på under nästa period  :o

Oj så jobbigt.. 😁
En vecka hit eller dit spelar ingen roll.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

igel

Sedan kan det ju faktiskt också överklagas. Perioden för besvär är väl två veckor. Så tidigast om tre veckor vet man väl säkert.

homer

Så är de givetvis, dock har ingen hittills överklagat en SL upphandling vad jag kan minnas, så antagligen är de ingen som vågar bråka med SL eller så är dom faktiskt ganska duktiga på att genomföra upphandlingar så de inte finns utrymme för överklaganden

Ersa

Tror mer på det sista. För att kunna överklaga en upphandling måste man väl kunna påvisa vilken slags felaktighet/regelbrott/lagbrott som begåtts i själva upphandlingen.

Niclas Wennerlid

#1087
Jag fick idag besked om att trafiknämnden i Stockholm valt att skjuta upp tilldelningsbeslutet för E34 (Roslagsbanan), E35 (buss Norrort) och E38 (buss Norrtälje) t.v, ev. på nästa nämndmöte 26/5.
Detta pga. att bara behandla Coronarelaterade frågor på nämndmötet 21/4.

// Niclas

homer


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Wennerlid

Nu har trafiknämnden i Stockholm beslutat att ta upp tilldelningsbeslutet för E34 Roslagsbanan, E35 buss Norrort och E38 buss Norrtälje på ett extrainsatt nämndmöte 12 maj kl 13:00.

// Niclas

Fredde


Bussemil

Nya regionbuss avtalet som träder i kraft den 15 juni i Jönköpings län kommer med ett gäng små och stora ändringar.

https://jlt.se/om-verksamheten/just-nu-pa-jlt/regionbuss2020/

Kristofer

Nya avtalet som träder i kraft den 14 juni i Region Gotland kommer med ny operatör, nytt namn och ny logga. Linje 11 förlängs till Hoburgen (igen) men försvinner från Ljugarn, linje 13 förlängs till Visby och linje 20 får tillbaka trafiken via Valleviken (i praktiken som en förlängning av linje 22). Och det blir betydligt mer regelbunden trafik på framför allt stomlinjerna.

Gotlands kollektivtrafik är nya namnet (istället för Kollektivtrafiken Gotland): https://www.gotland.se/107042
Sommarturlistorna: https://www.gotland.se/85667
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Bussmicke

Låter som vanlig sommartrafik. Hoburgen brukar bara vara sommartid. Man har fört över turerna via Ljugarn från 11 till 13 tycker jag det ser ut som. Detta lär knappast rulla under vintern.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.