Nobina 7888 solar sig...

Startat av virtual1, 01 oktober 2014, 22:56:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...även om timmen är sen i Sundsvall :-)




Bilden tagen 6/7 i år...

Jona

Extjejen, som jag drillade bra under den tid vi var tillsammans brukar rapportera via sms hennes bussvardag i Sundsvall om det är något speciellt.
Hon kan tex skicka sitter på en annorlunda buss till utseende med nummer XXXX, och dylikt.
(PS hon har oftast rätt, den kan vara annorlunda för henne, t.ex när busslink bara använda omni av olika typ och bussar från Dalarna och Örebro dök upp, då var den ju av annorlunda modell.)

Idag fick jag sms om att hon sett minst en av dom nya ledvagnarna i Birsta, men hon han inte se numret då hon var för långt borta för att hinna läsa det.

Någon som fotat i Sundsvall nyligt och fått dom på bild?
Sist jag besökte Sundsvall var vecka 30, så har hunnit rinna en hel del vatten under broarna sedan dess.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Jacob med C

Vad jag har hört av förare på Nobina så har dom bara fått 4 nya bussar som på bilden. Inga ledbussar än.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Esbjörn

Citat från: Jacob med C skrivet 02 oktober 2014, 08:17:51 AM
Vad jag har hört av förare på Nobina så har dom bara fått 4 nya bussar som på bilden. Inga ledbussar än.

5 st nya kortvagnar är det, 7871-7876. Ledbussarna väntas mot slutet av månaden.

Esbjörn

Citat från: Jona skrivet 02 oktober 2014, 00:24:15 AM

Idag fick jag sms om att hon sett minst en av dom nya ledvagnarna i Birsta, men hon han inte se numret då hon var för långt borta för att hinna läsa det.

Någon som fotat i Sundsvall nyligt och fått dom på bild?
Sist jag besökte Sundsvall var vecka 30, så har hunnit rinna en hel del vatten under broarna sedan dess.

/Jona

Jag har inte sett till någon hybridled ännu.
Kan det inte ha varit någon av OmniLinklederna 2460-2463 hon har sett?

Jona

Ska fråga om hon sett något nummer på bussen...

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

MVH Filosofen Jona

Måns Johannesson

Citat från: Esbjörn skrivet 02 oktober 2014, 10:21:55 AM
5 st nya kortvagnar är det, 7871-7876. Ledbussarna väntas mot slutet av månaden.

5 eller 6st? Om det är 5st, vilka nummer?

/Måns

Bussmicke

Omnilinkledbussarna är väl tänka bli kvar?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Esbjörn

Citat från: Måns Johannesson skrivet 02 oktober 2014, 19:40:44 PM
5 eller 6st? Om det är 5st, vilka nummer?

/Måns

Hupps! Svårt att räkna tydligen. 6st är det såklart.

Esbjörn