Regnbågsbussar i Örebro

Startat av usp338, 28 juni 2010, 09:16:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

usp338

Hej alla bussfotografer!  :o

25/7-29/7 kommer Nobina att köra O-ringen i Örebro och det kommer krylla av inlånade bussar i form av andra Nobinor samt underentreprenörer som hjälper till.

Destinationerna är:
25/7 Mogetorp
26,27/7 Östansjö
28/7 Ingen trafik
29/7 Käglan, motorstadion mot Fellingsbro.
All busstrafik som kör för O-ringen startar vid O-ringenstaden och kör skytteltrafik ut till destinationerna.

40-50 bussar kommer det att gå åt.

Skulle någon komma till Örebro för att foto får ni gärna lägga ut bilder i denna tråd, eller lägga en länk till er sida där ni publicerar bilderna.

Med vänliga hälsningar Nicklas, samordnare för O-ringens busstrafik på Nobina Örebro.

usp338

Någon som funderar på att komma? ???

Det vankas bussar från Västergötland, Sörmland, Värmland, Närke och SL-land samt ett gäng underentreprenörer.  ;D

bjorkaan

Jag är orienterare men tyvärr är jag från Örebro så jag är med som arrangör vilket det knappast ger en tid till att gå och fota bussar  :( Tyvärr tyvärr

bjorkaan

Vill bara tillägga i Sälen 2008 så kördes det med turistbussar vilket är uppskattat. Det brukar annars vara några mindre och lokala företag som ställer upp och skjutsar. O-Ringenstaden är på gärdet på Ladugårdsängen där bussarna går från, de går med runt 15 min mellanrum om jag inte minns fel, är med i it-gruppen så jag har inte sådan koll på det...

Jonathan W

Jag ska vara där den 29. Hoppas man får tag på många bussar man saknar på bild.

Ulf Rådeström

Jag har semester alla de dagarna - så jag är säkert där någon eller några dagar o kollar lite  :)

Har man någon uppfattning om vilken dag det går åt flest bussar - eller är det ungefär samma mängd på alla dagarna/destinationerna?

bjorkaan

Det är samma antal löpare varje dag från O-Ringenstaden(där många bor) men det kommer folk till tävlingen och springer bara någon enstaka av de fem tävlingarna men de åker inte bussen från Ladugårdsängen.

bisquit

Jag bor strax utanför Kumla. Så visst kommer man dit och drar fram kameran lite. Inget man vill missa direkt.
Kan tänka mig att Lindbergs och Weidermans kör. Då speciellt Weidermans har ett 10-tal bussar som har sommarlov. De körde ju iaf sist när det var i Hallsberg. :P

usp338

Citat från: Jonathan W skrivet 28 juni 2010, 16:46:05 PM
Jag ska vara där den 29. Hoppas man får tag på många bussar man saknar på bild.

Du gör bäst i att komma den 29/7 eftersom vi kommer använda oss av 52 bussar den dagen.
De andra dagarnablir det 42 bussar!

usp338

Citat från: bisquit skrivet 28 juni 2010, 22:31:58 PM
Jag bor strax utanför Kumla. Så visst kommer man dit och drar fram kameran lite. Inget man vill missa direkt.
Kan tänka mig att Lindbergs och Weidermans kör. Då speciellt Weidermans har ett 10-tal bussar som har sommarlov. De körde ju iaf sist när det var i Hallsberg. :P

Jag kan inte kommentera vilka underentreprenörer som kommer att köra men det är 6 olika (med olika antal bussar), resten blir inlånade Nobinor.

Björn Lövdahl

Själv ska man dit som löpare och kommer åka i bussarna, fast även då kan det bli problem att hinna med fotobiten
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Jonathan W

Citat från: usp338 skrivet 30 juni 2010, 07:18:06 AM
Du gör bäst i att komma den 29/7 eftersom vi kommer använda oss av 52 bussar den dagen.
De andra dagarnablir det 42 bussar!
Vilken tur att jag har bokat tågbiljetten den dagen då  :D

Fikman

Citat från: Thomas Björkroth skrivet 28 juni 2010, 13:35:14 PM
Vill bara tillägga i Sälen 2008 så kördes det med turistbussar vilket är uppskattat. Det brukar annars vara några mindre och lokala företag som ställer upp och skjutsar. O-Ringenstaden är på gärdet på Ladugårdsängen där bussarna går från, de går med runt 15 min mellanrum om jag inte minns fel, är med i it-gruppen så jag har inte sådan koll på det...
Och jag var där med en av dom älsta bussarna som var med å körde en Scania9000 från 91, men kul var det

bjorkaan

Citat från: Fikman skrivet 01 juli 2010, 07:04:06 AM
Och jag var där med en av dom älsta bussarna som var med å körde en Scania9000 från 91, men kul var det

Måste haft tur när jag åkte med andra ord :P

Fikman

Citat från: Thomas Björkroth skrivet 03 juli 2010, 09:58:41 AM
Måste haft tur när jag åkte med andra ord :P
Bussen var i toppskick, men dom flästa andra bussarna var från 05-08