Semesterbilder från Bulgarien

Startat av Viking, 05 augusti 2009, 19:02:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Viking

Några bilder från Sunny Beach som kanske kan vara av intresse....


Bussarna i linjetrafik såg uteslutande ut att vara ex tyska stadsbussar

Men det fanns naturligtvis andra importerade fordon

Detta är M1055 från London, såg även den obligatoiska RM:en i detta fall RML 2397 men den han jag inte fota

Om detta är att betrakta som buss är väl frågan, men det är i alla fall inte tåg...

Det fanns faktiskt 3-4 sittplatser i dragfordonet så det kanske går att betrakta som någon form av buss ändock...

När vi skulle åka hem såg jag en buss från Sverige och tänkte värst vad de hade åkt långt. Dock stod bussen på flygplatsen och kunde vid närmare betraktande visa upp bulgariska regskyltar, det finns trots allt anlednigar att avstripa fordon man säljer....


Flygplatsen i Burgas hade en eminent utsiktsplatform med god utsikt över hela flygplatsen, till flyget transporterades man med Neoplan 3000 bussar


Dessa är väl någon mordernare släkting till dessa som fanns på Arlanda förr


Hälsar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

RoTe


Peter Rost

Citat från: Viking skrivet 05 augusti 2009, 19:02:06 PM



Dessa är väl någon mordernare släkting till dessa som fanns på Arlanda förr


Hälsar
//Viking


Trevligt! Är lite nyfiken på SKV:n, som skymtar till höger.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Peter Rost skrivet 05 augusti 2009, 19:58:36 PM
Trevligt! Är lite nyfiken på SKV:n, som skymtar till höger.

Bilden är tagen vid en SvOf-utfärd till Arlanda den 24 oktober 1984. Beträffande SKV-bussen har jag noterat att den tillhör Luftfartsverket och har nummer 712 samt att det är en fd Linjebuss. Oklart dock vilken. Chassit är Scania-Vabis BF76. Förare vid tillfället var för övrigt Lars-Åke Smith, som hade utbildning för att köra på plattan.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Greger Larsson

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 05 augusti 2009, 21:01:49 PM
Bilden är tagen vid en SvOf-utfärd till Arlanda den 24 oktober 1984. Beträffande SKV-bussen har jag noterat att den tillhör Luftfartsverket och har nummer 712 samt att det är en fd Linjebuss. Oklart dock vilken. Chassit är Scania-Vabis BF76. Förare vid tillfället var för övrigt Lars-Åke Smith, som hade utbildning för att köra på plattan.



DNR555, fd LB561.

Viking


Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Bussmicke

Har inte den där gratissidan något för att minska bilder automatiskt?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Viking

Hej!

Jo det brukar den ha, och jag har den inställd på ett litet bildformat. Fungerar utmärkt på bilder som jag postat samtidigt på Forum Skärgårdsbåtar. Så jag blev förvånad själv.

Fungerar ju även utmärkt på scannade bilder (orginalscanningformatet är lika stort som de nya fotona när jag tittar på min egen skärm)

Hälsar
//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Nico


Fotohinken knasar tyvärr ibland med den funktionen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mustman

"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Peter Rost

 Men hörni, hellre stora bilder, än inga bilder alls. ;)