Några H32 Büssing på linje 165 - tre SL-bilder

Startat av Hasse L, 06 oktober 2021, 10:22:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


CBP 709 - SL 4149 (Örby Slottsväg /Huddingevägen)


CSR 642 - SL 4202 och CSH 312 - SL 4212


CCJ 369 - SL 4199 (Skebokvarnsvägen /Harpsundsvägen) - på väg till den nyligen inrättade vändplanen som tillkommit efter att det hade blivit för trångt i terminalen p.g.a. pågående ersättningstrafiken Högdalen-Hagsätra.

Peter Rost

Gamla goa Büssing!  :)

Trevliga bilder Hasse!

//Peter

roggek

Underbara bilder på en mycket klassisk Büssing-linje. Uppskattas.

Gunnar D

Fina bilder på ett för mig ambivalent objekt!
Sista gången jag körde H32 och där var nästan exakt 11 år tidigare - 13 apr 1972! Men då hette linjen 195 och M-F var bättre på den än L-S tyckte jag.

/Gunnar

zjbus



Ulf Berlin

Innan så låg hållplatsen Juliaborg mot Gullmarsplan bakom övergångsstället,med endast ca 100 meter från hpl Örby Slott.
Numera ligger hpl Juliaborg åt båda hållen ute på Huddingevägen./Ulf

Björn Forslund

Fina bilder! Den övre bilden visar ICA till vänster, där låg huset "Juliaborg" en gång i tiden. Det bruna gamla huset bakom revs i mitten av 2010-talet och ersattes av ett stort bostadshus.

Gunnar D

Citat från: Hasse L skrivet 06 oktober 2021, 10:22:35 AM
CCJ 369 - SL 4199 (Skebokvarnsvägen /Harpsundsvägen) - på väg till den nyligen inrättade vändplanen som tillkommit efter att det hade blivit för trångt i terminalen p.g.a. pågående ersättningstrafiken Högdalen-Hagsätra.

Var inte det den gamla vändplanen för linje 744?

/Gunnar

Peter Rost

Jo, det var den gamla vändplanen. Men om jag minns rätt breddades vändplanen för att ge plats för fler vändande bussar.

christian berg

Kul med dessa sena H32-bilder. 4212 försvann kort efter bilderna togs, medan de andra höll sig kvar nästan till slutet 1984. 4149 avslutade tillsammans med 4211 och 4247 den långa H32-epoken i Nyboda i feb-mar 1984.