Borås Lokaltrafik AB 234

Startat av Hasse L, 17 november 2019, 14:41:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Blom

Citat från: S Svensson skrivet 02 december 2019, 20:40:10 PM
---
Kanske 342-344 finns med för alla Alpifantaster.
---

344 hamnade i Gränna senare. Här en bild från 13 sep 2002.
Bilden är tagen där vägen går över sjön Bunn på JGJ:s forna järnvägsbank. Bussen skymmer det gamla stationshuset i Förnäs.
I skylten står det Skolbuss. Det kördes skolturer från Ribbaskolan i Gränna via Ölmstad till Bunn och så långt kommunen (Jönköping) sträcker sig (någon km bakom fotografen) och fotot är från en sådan tur då undertecknad hade förmånen att få köra en av dessa.
Någon gång efter järnvägens nedläggning 1935 och fram till 1978 gick det en busslinje Jönköping-Gränna via Ölmstad-Bunn-Kieryd-Örserum; en linje som flitigt användes av oss i min barn- och ungdom. Linjen ingick väl i Lydéns stora linjenät som SJ förvärvade 1955. Sista gången jag åkte den var sommaren 1978 och i SJ 0396 från hållplatsen vid Aranäs (mellan Gränna och Örserum) till Jönköping.


Bernt Talbrant

Citat från: zjbus skrivet 03 december 2019, 13:45:48 PM
Har kollat detta nu så du kan sluta tänka tanken, på en smartphone ser du inte bara samma sökresultat med samma bilder, den högra lite större bilden visas högst upp på displayen och övriga i mindre format visas under den.

Nu börjar det bli lite OT men med den ena mobilen får jag bara en och samma mängd enbart mindre bilder på båda länkarna medan med den andra får jag de tilltänkta resp. bilderna i större format överst på de båda sidorna. Så det beror på var/hur man tittar.

zjbus

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 03 december 2019, 19:24:18 PM
Nu börjar det bli lite OT men med den ena mobilen får jag bara en och samma mängd enbart mindre bilder på båda länkarna medan med den andra får jag de tilltänkta resp. bilderna i större format överst på de båda sidorna. Så det beror på var/hur man tittar.
Ok vi lägger ner det, så hoppas jag att var och en på något vis har fått klarhet i olikheterna på bilderna.

m.aspgren1

Fanns på T3 - 89-90 också. Jag muckade 90.

Skickat från min H8266 via Tapatalk