Trångt på Dalarö

Startat av Årskort Guld SJ, 22 juli 2016, 20:57:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Årskort Guld SJ

 
Klicka här https://youtu.be/N5QF2sPovNE så startar videon som är 3:56.  Obs inledande Youtubereklam kan förekomma.

Tre bussar och en tankbil med bränsle till sjömacken skall få plats på den lilla ytan vid hotellbryggan i Dalarö.
Tack vara professionella förare lyckas rätt fordon till slut komma till rätt plats.

/Jan-Erik

Matte

Jag är faktiskt GLAD att jag 2 år i rad sluppit köra Dalarö på sommaren.

Förra året körde jag 35C (Cykelbuss) och i år 861 hela sommaren. Dalarö är HEMSKT att köra under sommar månaderna.

Årskort Guld SJ

CitatJag är faktiskt GLAD att jag 2 år i rad sluppit köra Dalarö på sommaren.

Förra året körde jag 35C (Cykelbuss) och i år 861 hela sommaren. Dalarö är HEMSKT att köra under sommar månaderna.

Till utmaningen att komma fram tillkommer att avgångarna från hotellbryggan ofta blir kraftfullt försenande pga av att man skall vänta in sena färjor.

Sedan får chaufförerna som belöning utskällning av resenärer som stått och väntat länge längs med linjen på bussen.

Inte så sällan blir förseningarna så stora att man inte hinner vända i tid i Haninge så att även utgående tur blir sen och man får ombord sura resenärer.

/Jan-Erik

Matte

Citat från: Årskort Guld SJ skrivet 22 juli 2016, 21:39:56 PM
Till utmaningen att komma fram tillkommer att avgångarna från hotellbryggan ofta blir kraftfullt försenande pga av att man skall vänta in sena färjor.

Sedan får chaufförerna som belöning utskällning av resenärer som stått och väntat länge längs med linjen på bussen.

Inte så sällan blir förseningarna så stora att man inte hinner vända i tid i Haninge så att även utgående tur blir sen och man får ombord sura resenärer.

/Jan-Erik

Ja och fordons förare som från torget och ner till bryggan "Å nu e jag framme nu ställer jag mig här för det inte finns parkeringar här" som gör det extremt spännande att försöka komma fram.

Nico

Det lär nog inte bli bättre på sikt heller. Haninge kommun vill ju bygga nya bostäder på Dalarö strandväg och då i direkt anslutning till bl.a. Odinsvägen. Öster om Hotellbryggan har man kommit längst, men även väster om densamma har man börjat att skissa.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman