Ällmora för tre somrar sedan (bild)

Startat av DEB, 12 augusti 2017, 10:19:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB



Idag för tre år sedan var jag i Ällmora på morgonvisten. Under tiden jag väntade på att dagens sista 815 mot Gullmarsplan skulle rulla ner för backen var det trevligt att doppa fötterna i vattnet från bryggan. Mycket lugn och rogivande plats där inte mycket mer än vågornas skvalpande och en svag bris hörs, ja förutom när bussen kommer såklart. Vändplanen är bra liten, trots 18 mm var det svårt att få med bussen med omgivningar med på bilden. Detta torde ändå vara Tyresös trafikområdes utan konkurrens mest idylliska ändhållplats. :)
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Lars-Håkan_E

Citat från: DEB skrivet 12 augusti 2017, 10:19:59 AM


Idag för tre år sedan var jag i Ällmora på morgonvisten. Under tiden jag väntade på att dagens sista 815 mot Gullmarsplan skulle rulla ner för backen var det trevligt att doppa fötterna i vattnet från bryggan. Mycket lugn och rogivande plats där inte mycket mer än vågornas skvalpande och en svag bris hörs, ja förutom när bussen kommer såklart. Vändplanen är bra liten, trots 18 mm var det svårt att få med bussen med omgivningar med på bilden. Detta torde ändå vara Tyresös trafikområdes utan konkurrens mest idylliska ändhållplats. :)

Ja det är ett trevligt ställe, dock en aning krångligt med ledbuss.

Nico

Tja, platsen är väldigt trevlig sommartid men är inte direkt anpassad för bussar längre än 12 m. Ledvagn ska ju inte sättas ut på 815/819, men 14,8 m boggivagn är vanligt förekommande. De passar dock inte heller direkt bra de heller utan skador på både kringmiljö och fordon har ju inte varit ovanligt.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Det måste ha varit på sluttampen för dessa bussar?/Ulf